Wednesday, May 18, 2011

-sleepy-

ok..mood sleepy je pg ni..(ekceli everyday mcm ni..ehem..)..dah la hubby mkn kepok lekor je..i lmbt bgn la..mau x lmbt..kipas dok tala je kat i..syok tido..kalau sejuk2 kan mood lazy akan attack i..kalau study pun i suka suam2 je..

esk pjumpaan ngan spvs..xtaw nak tnya apa..risau gak..xpe la just tunjuk muka n pi durian tunggal amik printer n etc..

Br i taw hubby suka kucing..i suka juga..tapi xde la suka sgt..erk..apa maksud nih..suka tp x suka..ehehe..tapi bila hubby kata dia akan cuci sumer2 dot dot dot tu..yeda..yeda la i..ok..nmpak betul malas nak kemas..mmg la..i dr kecik x reti wat keje umah..biasa kalau kat umah yg pandai kemas ialah farah je..i leh la tlg2 sket basuh pinggan ke..kemas dapur ke..jemur baju..basuh baju(pakai mesen okeh..bukan tgn..)


I mmg lazy n jenis wat keje ikut mood manjang..keje umah ni mmg tkedek2 je wat..lipat baju lg la x reti..mmg i nak beli almari..nak sangkut je sumer baju yg ade..yg kecik2 je i lipat..kalau la kecik2 ni comel kalau gantung2..dah lama i gantung gak..tp burok sgt la perangai kalau gitu....


tapi sape yg suka kucing ialah sorg yg loving..betul x tipu..kalau ada kucing dlm umah..sure i kene kemas umah dgn lebih teliti walaupun i ni jenis x teliti sgt..hubby siap beli makanan kucing semalam..pastu tiap2 kali pi dapur dia jengok2 kitty yg x de kat belakang umah..suddenly semlm tetiba je i nmpak sangkar kucing bwh singki dlm umah...o.m.g..dlm hati i ckp "aiseh..nmpaknya bakal ada penghuni br selain i n hubby ni"..i xmau kasih hubby i thadap i tbahagi kepd beberapa bahagian yg lain..haha..(maybe hubby nak bela lebih dr sekor kot..)..series..leh x i bharap smoga sangkar tu sntiasa kosong..wink2 (impian yg jahat okeh)..


Psss I luv u:: InsyaAllah i boleh~**




Tuesday, May 17, 2011

mood telah dtg..

Hari ni dok umah again..as usual..xde mende nak wat..haruslah study..xleh jd ok..pepagi mak dah calling2..tanya bekfes ape..today wat nasi goreng, cengkodok seketul 2, kepok lekor n ayor kopi..

Biasa mak col kul 9 gitu..xpun lunch hour je..br i hingat today is holiday..hari wesak kot..hubby bekojo ari ni..so i pun start la reading2 sambil dok tgk tv..mcm biasa sikap melampau malas study dah kurang sikit je..tapi Alhamdulillah la..better lah dr x kurang langsung heee..mood ada la sket..maklumla..today is tuesday..i need to see my spvs this week..over plak x jumpa kan..so i will push my limits sampai esok..khamis nnti hubby pi keje i pi la melaka..tp tetikus i nan ado plak..ngade2 taw..rs mcm nak balik kg je..dah lama x balik..masa angkat brg nnti leh la jumpa my parents..

so today i will read these things..harap2 membantu..tapi i dah nampak dah prob i ni bila read 1 paper ni..dah ado org wat so apekah contribution i??as conclusion..mmg i kene jumpa spvs minggu ni utk mngadu nasib..:

1) 1 paper about SEA
2) 2 papers about content filtering..



Psss I luv U:: sila rajin..wee..

Monday, May 16, 2011

Wedding at Terengganu

I pun pengantin baru jugak..ehem..cantek pelamin ni taw..majlis wat kat dewan..bseri2 okeh depa ni..


Jumaat-Ahad..i attend wedding at Kuala Terengganu..wedding adik ipar..jauh giler dr Batu pahat ke ganu..maybe x biasa..walaupun bukan i yg drive..tapi rs mcm panas punggung plak dok dlm kete lelama..masa pegi x terasa..tp masa balik tu terasa lor..hoho..and today i dok umah je la..wat laundry..ehem (curi tulang nak study)..

last thursday ceting2 ngan chaiwen n chang..okla..rs lega sket..but i kene utilize kan masa dgn betul..wat buat keje2 yg penting je..then study betul2..kene fokus..apa lg la yg i nak..kawen pun dah..tapi 'kerajinan' totap ado..alahai..hubby pun kata dok umh study..dinner pun masak bila di request..x syok plak kalau gitu..iyolah..balik keje tentu lapo..kalau i x msk mcm pelik plak nanti..

ni kira mcm holiday sakan jugak kat ganu..byk pic..tapi kouta pic dah exceed la..i upload sebutir je pic ngan pgantin..time ni hubby jd pengapit shafiq..wah..mcm ner leh jadi pgapit tapi bukan bujang ni..hoho..kat sana i mkn x hingat dunia taw..dlm pic ni mmg i nampak gemuk giler..xdiet..today nak start diet..series..tp bekfes td over..i mkn sandwish telur & kopok lekor..so oily..tapi yummy!


Nota kaki: Selamat Hari Guru..=)

Thursday, May 12, 2011

Today is Thursday

cpt je masa berlalu..n my progress is zero!..x suka..dok umah dekat ngan laki pun xde progress..series..i mengharapkan i leh write 1 paper..tapi i dok umah tmenung je..konon2..nak join dok bilik postgrad sini..tapi crowded ngan stdns..so better jgn kacau daun..so i rs dok umah adalah yg sesuai..tapi yg x sesuainya..i dok sorang2..xde motivation org kate..

Mlm td hubby tido awal..bdengkur2 tido..penat keje ari ni la tu..maybe sbb pi pasir gudang n pi soping baju..ekceli i nak beli baju..tp x tjumpa2 baju yg bkenan di hati..baju2 yg bkenan sume lengan pendek..kene la i pakai cardigen x pun inner hitam..panas ok..leh bersauna i..dah la cuaca panas giler..leh meroyan taw..

I biasalah..lmbt tido..dah di didik lmbt tido..so tmenung2 je mlm td..bila dgr bedengkur2 ni..mmg x selesa la..series..susah nak tido..i bdengkur xper..hoho..tetiba je hubby x bdengkur...pelik pulak x bdengkur.. selang beberapa minit bdengkur balik..ok..rasa lega.. suddenly i harap i leh dgr dengkuran tu lg setiap mlm & yes i'm happy wif him..walaupun marriage ni sgtlah muda..x sampai 2 minggu pun..ni kira fasa honeymoon..fasa honeymoon mmg indah..jd u all kene hargai sbb kalau salah..still leh dimanja lg..hee..

today i bgn lmbt..unfortunately i kejut hubby i lmbt pi keje..cuaikan..start next week..i will rearrange my schedule..i will wake up early in the morning and akan kuar with hubby go to the library at 8am then at 4pm pi gym utk kuarkan peluh until 6pm..my hubby kata nak diet..so xyah masak la kot..i masak heavy breakfast je..tapi mcm x bes plak x masak dinner..hoho..



psss I luv U: Syukur, Alhamdulillah~**

Monday, May 9, 2011

Kota Tinggi & Mersing

zana dah updet blog..i pun nak updet..pic mmg kat i dah..ari ahad tu dah transper siap2..
Sabtu lepas mmg all out la jalan-jalan..pi kota tinggi dulu then pi mersing wif frens (zana,huda,mimi,zam & shafiq)..leh dikatakan ni mcm pecutian honeymoon la..xsemestinya honemoon kene bdua2 je..ngan kwn2 pon bes..siap wat bbq mlm2..happening okies..
Tanjung Balau, Kota Tinggi

alahai..mmg pas kawen i dah x melaram..slekeh..huuu..ok i nak pi gym & mekup2 balik..br 7 hari kawen dah gini..


pi kota tinggi singgah ke pantai tanjung balau..sempat la amik pic sebarang dua..ekceli ni la 1st time pi pantai together2..xpenah bcuti sesama sblm ni..paling jauh pi ialah batu pahat..huhu..xpun balik kg sama2..



program kat pantai pasir lanun:

sabtu 7 may 2011
****************
430 ptg : i n hubby sampai..frens dah sampai awal..so amik pic zam tgh kene timbun dlm pasir..

5 lebeh : mandi manda

br taw..nape kaki depa ni calar balar..sbb depa wat action2 terlampau mcm ni la kot..




mlm: bbQ pas kenyang2 borak2 jap..yg lelaki dok mancing..
mcm2 mkn..hu...


pastu mata i xleh tahan dah..then balik chalet tido..chalet tu rm80 semalam..ok la..lelaki tido kat khemah..huda n zana 1 chalet..i n hubby 1 challet jugak..haruslah hubby i x tido khemah...pcutian ni merangkap honeymoon kami..ehem..

ahad (8 May 2011)
*****************

830: pi mandi manda lagi ngan hubby..yg lain blom bgn..
9 lebeh: lepak2 n bakar membakar lagik...
hasil pancingan mlm td..disiang oleh pakar pemakan & penyiang ikan..hoho


tgah hari sket : mandi manda lagik
lompat sblm mandi..i x lompat..action je ni..=p


gambar ala hindustand


ptg 4: balik..beli kropok lekor, dinner n singgah umah makcik..


hubby:: org opis dah kata abg gemuk
me:: tp sy jrg masak..abg makan kat opis yg byk..sbb tu bdn naik
hubby:: dah lapar sbb tu abg mkn..xkan x mkn
me:: okeh..xpe..mkn je la..nnti dah ada anak..sy x sempat nak masak
hubby:: melampau la dah ada anak xnak masak..
me:: erk..(alasan i direject..hoho)


pssss i luv u: i akan igt moment ini..~**

Friday, May 6, 2011

m00d ke lib

ok..still xde mood nak pi lib..i decide wat keje kat umah je..pi lib pun wat pe..same je..bukan nak guna material kat lib..but i nak pinjam buku IDS nnti..so wat keje kat umah je lah..owh..home sweet home..





Psss I luv U: mana2 pun ok..asal mood study ada..Insyaallah..

Thursday, May 5, 2011

Mrs Ahmad Shahir

Hamboi..over tajuk i nih..siap letak nama laki lagik kat post ni..lama gak x updet post..xsempat wok..sebelum kenduri harus la sebok..pas kenduri pun bz gak..baru pas presentation n nak adapt hidup ngan pasangan..mmg it takes time for me..i believe partner i pun sama jugak..maybe sume pasangan baru mmg gini kot..so kira normal la tu..

i mmg amik masa sket kalau nak adapt..tapi so far xde la berubah sgt rutin..sama je masa bujang..bezanya hidup dah bdua & bdua-duaan..haha..ok..skang niat kat hati nak start study ari ni..biasala i haruslah ikut m00d..risau jugak ni..slow je pas kawen..maybe sbb new enviroment, new life n also penat kenduri x ilang lg..mcm esok je nak start study kat lib(ok i bertangguh lgik..=p)..

Psss I luv u:: Terima Kasih kepada yg hadir ke majlis sy...thanks pada fadzilah & Farith Foozy kerana buat entry khas buat sy..:)