Saturday, May 23, 2009

Buat Beg..Bukan Langsir..


Rupa-rupanya bukan apple ejaannya..tetapi 'Epal'..huhu..dan rupa-rupanya bukan menjahit langsir..tetapi menjahit beg..Bengkel ni bertujuan utk ari ibu..anak2 buat bunga carnation..mak2 menjahit..Kan aku beli kain organza dan kain bunga2..instructor tu ckp x boleh guna organza..sbb susah nak jahit...aku tanpa malu dan segan aku meminta pada akak kemas yg ada extra kain biru..nasib baik dia bawa bermeter2..hureyyy..



ni ler mesennya..rm2400..tp x beli..
sbb mak dah ader mesen..ni dtg sbb nak blajo wat langsir jer..rupa2nya blajo wat beg lagipun x tau mana satu brand yg ok nak beli..haiwan liar ker buah import..



Mesen ni pandai sket..dia leh sulam automatik..instructor ckp..kita set je kat mesen..pastu kt boleh pi masak kat dapur..pastu bila lauk siap..sulam pon leh siap..wahh..seronok2..harga pon seronok..10K..glup2..nak tenggelem plak bila dgr..


Disebabkan aku x cekap memotong kain..aku pon import pakar..tekan je no hp mak..pastu mak pon dtg..hip2 hooreeyyy!


ni mulut mak tkumat kamit..mandram nie..hhehe..xlah..
mak kalau potong2 kain ni dier series sket..


Tengok..mak tolong aku lagik..sampai gosok pon mak wat..wahh..seronoknya..:P




Aku pon konpius..ni hasil kerja aku ke mak..huhu..xperla..kira ni hasil kerjasama mak ngan anak la..hoho..terima kasih mak!



6 comments:

ikanbesh said...

wah hebat ko chek.. nanti ak bole la tempah beg.. ak design ko wat ko..huhuhu.. tapi ak dgr gak citer psl kelas epal ni.. die actualy nk jual mesin je.. ade kwn ak yg da terkena.. xpe2 ko gain ilmu byk2 dr die k

cumel~* said...

a'ah mmg pon..tu la tujuannya..aku ckp je aku blajo..hoho..dia asik aim aku je..mentang2 aku x reti jahit..dia suw aku jd member..jd member means kene beli..sib baek mak ader..kalau x..aku dah swap dah..hoho..

xeea said...

ek enaaaa
mane aci mak ko buatkan.

btw, chantek lah beg tu! boleh buat bisnes ni weh. huu

cumel~* said...

ngehngeh..nak wat mcm maner..masih beginner lg..huhu..jajit lurus pon x pandai lg..inikan plak nak jht beg..hoho

Anonymous said...

aku nak beg tu.....

cumel~* said...

xeea: haha...x terer la sbb tu la suw mak..nak jual mcm ner..nak jahit pon x reti

Yus: wah yus..boleh2..kita wat sistem barter..beg n kek choc sebuku..hahha nak x?:P