Thursday, October 8, 2009

Yang mana satu??

Buring pulak xwat aper..keje mmg manyak x setel lagi..bila baca blog kwn2 nak smbung belajo lg ni..membuatkan aku bersemangat..manakah yg baik? menyambung pengajian di luar negara atau di dalam negara?

As a single person..x menakutkan ke kalau pergi menuntut ilmu di negara org? aku ni bukannya jenis individu yang adventure. Nak servis kereta pon merengek pada abah aku tolong aku servis kan..Tension sikit je..terus pecut balik kg..mintak tolong emak kesayangan masakkan masakan favourite..kemudian aku ni mudah diserang menyakit 'home sick' kalau pi obersea mcm mana la nak buat semua tu..kalau tiap2 bulan mcm tu..besi yg lurus boleh jd bengkok! Kalau pi in the group aku suka je..but kalau pi sorang2 mcm mngerikan..tambah2 lagi buat research..pheww..suffer bg org yang baru dalam field research meresearch ni..huhu..bak kata org..emosi kene kental beb!

TETAPI sampai bila nak duduk bwh ketiak mak abah?umor dah nak separuh abad..nak merengek nanti ada org nak layan ke..hoho..Semoga aku mendapat pertunjuk drpNya..kalau korang ada pngalaman..bg la aku nasihat..wink2..


Nota Kaki: Perubahan yang baik itu perlu!

No comments: