Tuesday, June 29, 2010

pelik..

aku sangat pelik..suka memberi tanggapan awal kpd org yg aku tidak kenal..especially baru jumpa.. hehe..tadi i pergi cuci kereta..dan ada seorang lelaki..xde la tua pon..tapi aku nak panggil pakcik jugak..(ehem..i muda lg okie..haha)..dia ni macam nak menjual..asik tanya peribadi aku je..thats y aku rs aku pelik..aku tak suka org aku x kenal..bertanyakan my personal..lainlah kalau dua tiga kali jumpa kan..ok..lets start the story..pakcik ni pon tengah tunggu kereta dia siap cuci..aku plak belek2 majalah lama yg ada di situ...

pakcik : keje mana?
me : belajar lg (bohong sunat..)
pakcik : tahun berapa?
me : dua
pakcik : fakulti mana?
me : IT
pakcik : negeri sembilan di mana?
me : (ok plat kete aku negeri..err..malas nak jwb)..seremban..sambil snyum..
pakcik : matrik mana?
me : seremban juga..(er..tolonglah jgn tanya lg..mcm tahu2 je i masuk
matric)..mm..mara seremban.
pakcik : adik beradik berapa org..
me : (er..pakcik nak merisik utk anak bujang pakcik ke..)..lima..saya sulong
pakcik : ayah keje apa?
me : polis
pakcik : bagus2..boleh la ada kontek?
me : (er..snyum je..)
pakcik : nak no telefon boleh?
me : maaf, sy x bagi no telefon saya kepada org yg saya tidak kenal..(err..gila beraninya aku ckp mcm tu..tapi aku ckp dgn polite la..sambil snyum sket2)
pakcik : ala boleh lah..
me : (senyap dan snyum sambil bc majalah)
pakcik: oklah saya pon keje dalam juga (kat tempat yg aku keje)
me: (blur..ok..)
pakcik ni mmg suka bertanya..tidak syak lg dia ni mesti nak jual sumting..sebab kalau tgk conversation aku ngan dia..dia yg tanya soklan..ok aku ngaku...aku rs aku dtg wrong time..hee..


Nota kaki: maap..sy mmg pelik..sukar utk dibentuk lg..

1 comment:

putera said...

sah pak cik tu mengorat feresa la... knp x tny pak cik tu balik...knp bnyk na tanya... apa yg pak cik ni nak...haha