Sunday, October 17, 2010

semangat!

ekceli mmg sedang semangat dengan aktiviti makan2 ni...ok selepas raya aku telah melanggar beberapa peraturan utk menurunkan badan iaitu:

1. skip breakfast
2. skip lunch
3. mkn malam kerana skip bfast n lunch
4. tidak pi gym pg and petang iaitu untuk mencapai durasi 90 min workout 1 hari

5. dulu seminggu 7 kali akan pi gym..skang 2,3 kali je..huuu
5. mkn makanan bergoreng cth slalu mkn lontong goreng & meggi goreng..(yum2..hee)

6. skip aerobik..biasa sumer slot aku akan masuk..but skang 1 slot drp 3 je masuk..(pemalas...)

7. pantang diajak pi mkn..mesti pi..huuu

8. balik kg x diet
9. jgn minum air bersusu penuh krim


tgklah..berselerakan..ni jamuan ari raya..hehe..skali suap bebeh..


baru je baca blog kawan2 yg dlm proses diet..sgt bermotivasi mereka ni..mereka pun mempunyai prob mcm aku..mula2 rajin workout..tetapi dlm satu masa kerajinan tu menjadi kemalasn..kenapa ek?? dlm situasi aku..aku malas kerana 'raya'. Al-maklumlah..raya kan biasa dah termakan byk yg oily2 ni..sebelum raya kita berpantang..mkn dlm kuantiti sikit..so perut akan terbiasa mkn yg sikit2..bila raya kita mkn byk dan perut makin adapt ngan keadaan tersebut. bila nak start diet dan rutin excersice dah kembali lazy..which means aku kene start balik..huuu..


however; my scale dah menjadi seperti berikut..yey! workout akan bermula esok pagi pukul 730pg dan lepas opis hour..saya xmau mungkir janji pada diri sndiri..pray for me =)...daripada 80kg i dah jadi 67kg..aim nak 60kg..lagi 7kg je lagi feres...huuu..tlg lah rajin excersice...i excersice je taw..xde mkn produk2 ni..excersice+mkn mknan yg sihat..=)





Target utk nextweek:::
********
Berat:: 66kg
BMI :: 26.4



Nota Kaki: perasaan mmg sukar dikawal..semoga yg gusar dan sedih mendapat kegembiraan yg diingini. Ameen..

No comments: