Tuesday, March 22, 2011

Demam

Dari semalam i demam..gara2..mandi hujan..erk..adakah hujan tu berasid..hu..xtaw la..tapi i mmg jarang2 demam..once demam mmg sgt lama n xleh bangun..tapi ni kira demam sikit je..sbb leh updet blog..hoho..pastu ni i x mkn ubt..malas nak pi klinik..

Semalam kwn i sedih..i tumpang sedih juga..tapi hanya tuan punya bdn je yg leh rasa perasaan mcm tu...i asik ckp je yg perasaan x leh dipaksa..i penah juga rasa..pengalaman mmbuatkan kita tabah..sampai i penah rasa geram & dendam sgt2..bila dah jinak2 merpati..i plak wat mcm ne dia wat kat i..lega bebeh..mesti u all igt i keji..hati kotor..tapi as i said..perasaan x leh dipaksa..begitu juga ngan perasaan geram i pd dia...masa tu i berpegang kepada prinsip.."peluang hanya sekali"..

tapi ni dah nak kawen ni..leh ke pakai prinsip mcm tu..hoho..kene redha n bdoa supaya ego x tinggi melangit n tahu kedudukan kita di mana..tapi kalau nak meletup mmg i x kan pikir panjang..memana nak meletup pun leh..i garang juga kdg2...i rs i terlupa nak buat pengakuan pd tunang i yg i ni cepat hangin n meletup x tentu pasal...

I x suruh u all lepaskan geram n bdendam..tapi setiap org ada cara tersendiri utk happy..lari daripada masalah bukan cara yg terbaik..walaupun kebenaran tu menyakitkan..i rela mendengar kebenaran tu drp mendengar sesuatu yg manis drp i rasa sakit diremuk2 kat dlm ni dikemudian hari..

Nanti kalau asik ckp yg manis je..bila yg pahit dah tahu..lambat laut akan timbul rasa teraniaya..lagi la parah...eloklah kita tahu kebenaran sblm kita menunggu2..Allah dah berikan pertunjuk..sebagai hamba..kuasa memilih ada pada kita..jika salah yg kita pilih..kemungkinan buruk juga masa hadapan..baik yg kita pilih..InsyaAllah akan baik..

tp classmate i slalu kata..jodoh tu mmg telah ditentukan Allah sejak azali..kita xtahu mcm ne perangai jodoh kita..mingkin baik pada mulanya..tetapi perangai plak berubah ke buruk..ada yang jahat..tetapi lama-lama insaf dan menjadi seorang yg baik..jadi kita kene bdoa supaya jodoh kita ni seorang yg beriman,baik hati and ect yg baik2.andai kata dpt x ok..kene bdoa supaya Allah memberi pertunjuk supaya dapat berubah ke yg lebih baik..

InsyaAllah kwnku..aku doakan ko hargailah kebahagiaan yg ada n luka tu cpt terubat..masa utk sembuh tu semuanya terletak ditangan ko..

Psss i luv u:: Kita pun kene doa utk kita jugak..supaya kita menjadi lebih baik..sama2 kene berubah menjadi terbaik untuk satu sama lain..

2 comments:

msinsiyur said...

makin lama baca ur blog..mcm bc novel...sutime ii rasa release & relief br ur words...heheheh =))

feresa~* said...

msinsiyur:: mmg i emo sket lately..sbb tu post mcm ala2 novel..hoho..