Monday, April 18, 2011

i need new mobile phone..

ok..xde pic..haruslah sbb xde kamera..mcm nak bodek mak je nak beli hp baru..pastu bayo ansur2..24 bulan boleh x mak?(ok..mak aku x penah follow blog i..so jawapan ni xkan tjawab)

ari tu borak2 ngan mak..pasal hpon BB..mak thingin nak pakai..pastu abah ckp..susah nak pakai bb..byk sgt butang kecik2..aku pun ckp la bebaik..x worth it la mak pakai hp tu..bukannya mak nak tweet ke nak fb ke..nak cek email ke..surf ke atau apa2 je lah..sbb mak guna hp slama ni sbb nak sms dan col..nak amik pic pun jarang2 skali..biasanya aku la tukang amik pic..xpun dr hp sesape di bluetooth kan je..hp mak yg biasa je..aku yg kasi masa besday dulu2..pastu mak ckp la..

mak: biarlah mak beli blackberry..hp mak ni klong amik la balik nak?
me: hu..xmau la..dah ada dah hp..(er..kalau bb tu mak kasi nak la..hee...)
mak: xpe..mak nekad nak beli jugak..nnti kita boleh sms free
me: mak kalau nak free..klong pun kene pakai BB (wah..ada can ni..bunga2 hati i..)
mak: klong beli la..
me: mak i dah broke..tunggu 2 thn lg utk klong menabung..
mak: ok
me: (ok je??? xde oper ke)..hoho


yerla..aku jujur..nak beli hp kene la tgk apa kegunaannya..kalau suka kamera..bb x cantk sgt kot..so kene la cr hp yg ok kameranya..mcm hp aku yg dulu..tapi rosak plak..aku beli yg tiruan ke??hu...slalu mnjadi tanda tanya wat aku..yerla..mak slalu sms pun simple2 je..itu pun kalau trigt nak sms..kalau x ntah mana hp mak letak pun dia x igt..slalu tanya kitaorg..mana hp mak letak..huu..

mak biasa sms mcm ni je..

mak: buat apa?
me: xwat aper2..dok umah je..mcm biasa..tgk tv, fbook, study..
mak: ok

tu je yg mak aku slalu hantar..punyalah banyak aku reply..semata2 nak menghabiskan limit patah pekataan sms kan..

tapi i xlah beria2 nak beli hp yg baru lg..tunggu luka terubat ngan hp lama ilang dulu..haha..hp skang..not bad..cuma xde kamera n memory kad..sms slalu full je..suka simpan sms dr tunanganku..haruslah ada sntimental value..yg dulu x sempat nak salin..sikit je salin dlm buku..haha..over ok..yerla..mana nak taw..kot2 in future gaduh besar ke..bila bukak buku tu mana taw sejuk hati...eh korang leh imagine x kecangihan hp br i ni..hee




psss I luv U: suka bila dijengok2..=)

No comments: