Friday, November 11, 2011

Ber Aerobik

Berat badan dah naik 10kg..nampak gayanya dah back to normal..i dah subscribe aerobics rm50 sebanyak 12kali sebulan..every:

  • Monday (1730-1830)
  • Wednesday (2030-2130)
  • Friday(1730-1830)
Kemudian mengamalkan sauna..every day..hari aerobic..lepas aerobic la bersauna..kalau tak ada aerobic...every morning before mandi..

Sauna ni dah lama aku beli..aku letak dalam bilik study aku..sebab borink ok..duduk je dalam kotak tu..sambil termenung..sampai tak de idea nak menungkan apa..so hari tu..aku dengan bangganya..duduk dalam kotak tu..sambil pegang journal..wah...sedar tak sedar dah 30min..

Lepas habis bersauna..aku pun masuk bilik air..berlulur..then mandi..lepas mandi letak lotion..kadang-kadang malas bila lotion tak ada ditempat sepatutnya..hoho..ni nak amalkan balik..hee. kemudian wangi-wangian..ni kene lah... aku tak de la kemas sgt duduk rumah..rupa paras & keadaan rumah still serabai juga..hoho..


Sumber Pic:klik sini

ni aku beli tahun lepas..sebelum kawin..sebab di melaka tak tahu kat mana nak bersenam..


Sumber pic: google
aku mmg suka jenama ni..halus scrubnya..wangi tahan beberapa jam selepas mandi..pakai seminggu 2 kali

set syampu himalaya protein..masalah aku ni rambut gugur..bila pakai..kurang gugur..rambut cepat panjang..(minyak rambut sebelum mandi, syampu protein greasy hair, myk rambut dan myk rambut loss hair)

Lotion selepas mandi pakai hari-hari..sebab kulit akan kering bila umur meningkat..jadi keen moist kan..kalau ada yg vit E lagi bagus..tapi aku pakai ni..sbb bau wangi sikit..malam baru pakai tak ada bau..yg ada vit E and extra moisturizer

Body Mist selepas pemakaian lotion

set avon rejuvenate white..(toner, pencuci muka, moisturizer day & nite)-(Sumber pic: google)

Bedak miami..mmg gebu je kulit..boleh beli di cosway..(Sumber pic: google)
Letak bedak sikit kat muka..muka aku ni oily..kalau takut nak pakai bedak mcm ni..korang letak bedak baby pun ok..ada org tak suka pakai bedak foundation macam ni..

Sumber pic: google
Letaklah sikit lip gloss..kasi moist bibir..aku suka yang kaler..kalau u all tak suka..boleh pakai vasellin..



Aku ni bukannya cantik orangnya..tapi ini la asas yang kene ada..ada org siap pakai celak & maskara dalam rumah..tapi apa yang larat kita pakai la..tapi bila aku tgk post ni..byk plak chemical yg aku pakai..huhuh..ada produk yang tak ada chemical tak?

No comments: