Wednesday, May 9, 2012

2 in 1

Macam shampoo pula..ekceli perasaan happy + jealous..kedua2 adik ipar aku dah disahkan hamil..happy tapi jeles..sebab aku tak hamil lagi..

Aku ok..still positive..tapi aku tahu husband aku tak..mula-mula tau..rasa macam nak menangis je kat meja makan yang dikelilingi oleh ahli keluarga suami aku..tapi..takkan aku nak menangis..kalau kat rumah keluarga aku..mmg dah banjir pinggan nasi aku..sedih tau..

Aku tanya laki aku..apa perasaan dia bila tahu news ni..dia ckp dia jeles..ok..dlm hati dok fikir..is it my fault? rasa malas nak cuba lagi..mcm nak bungkus kain baju aku ni..nak dok melaka..so kalau org tanya aku..preggy ke x..aku nak ckp..


"Doakan saya mengandung ye makcik..tp nak buat mcm mana..sy kan PJJ dgn laki saya..sbb tu susah nak lekat"

kalau suami aku kecewa...aku 10x lagi kecewa..kalau suami aku jeles dan sedih..aku pun 10x sedih n kecewa..tapi aku positive je..sbb aku rasa ini semua rezeki drp Allah..andai kata aku x ada rezeki..aku dah fikirkan apa yang patut utk suami aku & diri aku sendiri..


  • Aku pecaya..rezeki ditangan Allah..sebab selama umur aku ni..aku dah banyak kali lihat kebesaran Allah
  • mungkin kerana aku tengah belajar..jadi Allah suruh aku setelkan cepat..
  • mungkin juga..Allah tahu aku ni jenis yang tabah & kuat..
  • Family yang menyokong..(bila aku sms kat family aku..sorang pun x balas..so aku assume semua memahami aku)
  • Suami pun tidak blame aku & citer pasal ni..so aku pun assume xde aper2 la..hoho
kadang kala..aku terfikir..sdakah aku ni manusia yang x pernah bersyukur ??



No comments: