Friday, October 4, 2013

40weeks

Alhamdulillah..aku selamat melahirkan baby gurl Arissa Sofea binti Ahmad Shahir pd 2/10/2013 1.40am..

semuanya secara tiba2..kuasa Allah..igt lmbt lg nk besalin..

tgh hari=sbb xde tnda2 nak bersalin aku kemas rumah mak aku n sental 2 biji toilet...

petang 630= jln2 dgn suami pergi jusco beli kelmbu baby..siap tawaf jj

7mlm= kat jj rs nak berry setiap sejam sekali..tp mls nak berry..xtau pun tu adalah tnda bsalin..

8mlm =pergi dinner dgn suami skt perut setiap 1/2 jam..ok..berry kat rumh je

9mlm= sampai rumh n ckp kat mak..rs nak berry setiap 1/2 jam..mk ckp tu nak bsalin..tp aku ckp xde tnda darah n air keluar..mak ajak pergi cek..sbb if betul aku sakit bsalin tp aku berry kat toilet tkt baby yg kuar..nayaaa

940pm= sampai hosp dr cek..omg.bukaan dah 3cm

1100mlm.=msk wad n cek lg..bukaan 4cm..then tukar bj..masuk toilet rs contraction nk berry..sblm msk toilet dah rs contraction tu..lps kuar pun rs lg..aku ckp contraction aku dah jd 20min sekali ni..dr siap sound..muka aku nmpak ok je..then dia cek jg..then ckp dah 5cm..terus msk labour room

12am: dr pchkan air ketumban..then ini la saat nak berak sgt2 rs..dr 20 min jd 15min then jd 10min..dlm 1am start beranak..uri dikeluarkan 140am..legaaa pheww perasaan nk berry tu hilang..alhamdulillah babyku selamat dilahirkan disamping suami tersayang

No comments: