Wednesday, October 23, 2013

Jamu Selepas Bersalin

hari ke 21 selepas bersalin aku dah mkn jamu..which means today hr ke 2 aku consume jamu bncuh..huhu..jamu ni abah aku belikan kat bandung..xtahu ok ke x..tp semlm mkn darah kuar lg..igtkan dah kering..mymom ckp jamu tu maybe keluarkan sisa drh yg ada dlm rahim.

Ekceli banyak jg yg dibeli utk berpantang ni selain jamu souvenir dr my dad tu..antaranya gamat healin, pati ikn haruan n alfalfa shaklee..gamat n pati ikn haruan utk sembuhkan luka..sbb aku ni lmbat betul sembuh..sbb xpntang betul kot..banyak jln..dulu pntang xde ank mmg relax..now pntng ada ank susah nk duduk n brg je..xkn nak mtk suami ambil tu n ini..alflfa tu utk tmbh kualiti susu bdn..xthu la ok ke x..mkn je ler..

now aku rs luka aku tu dah ok..sbb boleh duduk..brg..dokong baby pun dgn sronoknya boleh mcm2 gaya..n ramai ckp aku dah slim..ok nk start diet atkinlah..nk pakai bj lama2:-)..tp since xpntang betul..shape tu dah tentu lari lah..dulu mmg xde figure body yg mnarik..now lg teruk..tp nk diet jg..ehem...

1 comment:

xeea said...

Whooaaaa mak pasang badan, nampak :p Aku tak start mkn ape pun lagi ni sbb nk bg jaundice baby stable dulu. Dh aa tak jag a mkn sggt sbb manjang lapooo je. Huu