Sunday, July 19, 2009

Err..x kenal sedare

Semalam aku temankan mak pergi ke kenduri di taman baru sendayan (tak ingat apa nama taman tu)..rumah sedara aku..tetiba aku rasakan aku ni umpama tiang TNB lebar yang tegak berdiri ditengah-tengah sekumpulan sedara-sedara ku..huhu..susahnya hendak bergaul mesra dengan saudara-saudara yang bau-bau bacang..aku memang tidak pandai nak bergaul mesra dengan orang yang baru dikenali..jadi aku sengih -sengih kambing..sengih-sengih ala model gitu..wink wink

Dan seperti biasa..mak aku menjemput saudara-saudara datang ke kenduri kahwin..

Mak : Nanti jemput datang yer kenduri anak saya bulan 12 nanti..
Saudara 1
: oo..InsyaAllah..feresa nak kahwin yer..alhamdulillah..

Mak
:Bukan..anak saya no 2 yang nak kahwin..feresa ni lambat
lagi..belajar..

Aku
:('sengeh kambing ala2 vouge gitu')

Saudara-saudara
: Xper..belajar elok2 yer..harumkan nama keluarga

Mak
:Tolong la rekemenkan anak saya ni..

Aku :
('glup2..tp masih tersengeh2 dan rasa macam nak mengecilkan badan yang besar ni sekecil-kecilnya dan kemudian menyorok dicelah-celah ketiak emak..maluuunyaaa...')



Rekemen tu adakah cara yang baik?..huhu..adakah itu salah satu usaha?atau pun perlu ke aku kontek semua kawan2 lelaki aku yang tak berapa nak ramai tu..yang boleh dikira dengan jari tangan sambil mengajak bermain tarik2 tali atau pon..cari je mana-mana strangers yang aku boleh jumpa di utm..klcc..midvalley..jj seremban terminal 1 atau di mana2 saja..' hi stranger..will u marry me?'...opss..ni macam cara yang terdesak..hehe..



Pendapat aku jodohkan ditangan tuhan..kalau itu kehendakNya aku redha ketentuanMu Ya Allah..lagipun akukan masih 22 ..heee...:D..buat teman2 yang dah berpunya dan bakal menukar status..jangan risaukan aku yer..jodohku ada di luar sana..kamoo doa-doakan lah si dia yang baik hati tu cepat-cepat muncul..hehe..


Adakah jodoh saya suka karok dan bernyanyi sambil kembangkan idung mcm saya?


Nota Kaki: err..koding masih x de progress..uwaa

4 comments:

ikanbesh said...

hahaha
soalan cepu emas
ada "org" (u know who) ckp kat aku
ala xde ape2 problem pon kwn lewat
jgn terikut perasaan tgk org lain kawin dulu
knp kita nk sedih kebahagiaan org lain...
hehehehe
ak xtau lor
selalu doa minta di cepatkan jodoh
jodoh yg beriman
jodoh yg boleh membimbing kita ke jalanNya

Iyiana said...

relaks la feresa..
live ur life to the fullest..
da sampai masa kawen la..

feresa~* said...

Ameen..sama2lah kt bdoa..siapakah org tu ek..huhu

sCha zaNe~ said...

still young...
relax...
jodoh pasti menjelma jua...
hew3