Friday, October 16, 2009

L0mbonG~**

AMARAN:: Bagi yg nak sambung belajo sila jgn terima bulat2 rintihan hati aku..x baca lagik baek..ko & aku bukan org yg sama..walaupon rambut sama itam okeh..

Baru pagi td aku updet blog..bangun pagi dah updet lagi satu..ya aku tau aku suka updet x tentu masa..bukan saja bila time TIDAK ade m00d..hehe..Semenjak dua menjak ni mind aku asik dok membuat analogi PhD ni umpama lombong..AKu pon pelik kenapa la aku begitu negatif pasal mender nih..walhal org kata nak seribu daya..xnak seribu dalih..tapi dlm kes aku ni..berdalih mcm mana pun mmg kene gak hadapi..


Akuygkompius: xtaw nak wat pilihan
Lombong A: pilih la aku dol..ko dah pernah explore aku kan..dah tahu keadaan aku mcm mana..ada byk hidupan..air jernih..selesa beb!
Lombong B: Ape la lu ni..asik terjun lombong sama je..x borink ke..try la wa plak..mana tahu x dalam..air pon jernih jugak..ntah2..lu dah terjun xmo kuar balik..
Akuygkompius: (masih lg dlm keadaan kompius)


korang tau x lombong ni ape? kalau x tahu kedalaman lombong ni..korang leh lemas & cedera taw x..kalau korang tahu pon kedalaman lombong ni mcm mana..belum tentu ko akan selamat kalau terjun tanpa apa2 alatan keselamatan..mcm tu la aku aku analogikan phD ni..wat kat memana pon sama..masing- masing ada pro n const..kalau org tu expert dan byk pengalaman pasal lombong ni..mesti dia selamat tapi kalau aku yg setahun jagung..amik master pon course work..dah tahu apa masalah akan tiba..kurang knowledge dlm research..xde pengalaman nak wat full research..aku leh ckp yg aku ni bgantung ngan spvs. Sib baik spvs baik ati..tapi nak ke dia guide aku masa PhD mcm dak skolah?? nak kew??

Kalau asik pikir mcm ni..mcm mana la nak sambung belajo..negatif dah makin menebal~**

Nota Kaki: Xtahu nak terjun lombong mana~**

No comments: