Thursday, January 20, 2011

Pastry Berintikan Keledek & Ayam Cincang Tanpa Oven

Mcm mana masak Pastry tanpa oven ni..hu..
Disebabkan keghairahan nak try jugak pastry jenama 'kawanku' aku pun membelinya..tanpa membaca arahan serta lupa yg aku tiada oven..ini disebabkan ada perasaan bosan yang mendalam..so i telah menjelajah sehingga ke Jusco Melaka..okie..selama aku di Malaysia (ehem..ade ke kuar m'sia??)dan selama 27 hari aku menetap di Melaka..ini lah pertama kali aku ke sana..

Maklumlah..baru lepas jumpa spvs..dan setelah 3 hari x melihat cahaya matahari..berbekalkan stok makanan dlm rumah..i bertapa..kunun2 nak study..tapi commonla bebeh..adanya internet & Fb..x mustahil aku leh duduk umah 3 hari berturut2..kalau 3 bulan pun aku sanggup..dgn syarat ada internet..itu la peliknya org zaman skang kot..urm..sbb tu byk risiko penyakit dpt skang ni..eloklah amik insuran walupun dok dlm umah..dulu org amik insuran sebab takot eksiden keter..skang org leh amik insuran sbb dok umh je..maklumla x bersenam..



Mempersembahkan....

Montel..itu sudah kompom..



Berlima..sorang satu taw..tp aku dok sorang je..
maksudnya..1 ketul selama 5 hari..jimat2...


Cantik di luar..cantek juga di dalam..:)

inti keledek & ayam cincang


Maaplah..disebabkan saya diet x mkn malam..so pastry sy ini akan dimakan esok pagi..kelima2 montel sy ini saya masukkan kat peti ais kat atas skali..ni ala2 frozen food..x pasti boleh ke digoreng..kalau x ok pon sy akan mkn juga..asal kulitnya masak cukup la..hoho..



Bahan-Bahannya untuk Pastry Berintikan Keledek & Ayam Cincang Tanpa Oven ialah:::

Kulitnya
********
-pastry kawanku

Intinya
*******
-Bawang besar cincang
-rempah campuran
-serbuk sup
-cili boh
-cili padi (nak ump!)
-keledek
-ayam cincang cap ramli
-garam
-gula

** buat mcm inti karipap pon ok..tapi rumah sy xde serbuk kari..lupa nak beli..so bedal je serbuk sup..hu..

Psss.. I luv u:: Mengalami sindrom dugaan bertunang..huu

2 comments:

nur easy said...

inovasi baru tu kalau dpt cara nak bakar pastry ;) ke bakar atas kuali je.. hehe. dugaan bertunang?erm sabar3

feresa~* said...

Pn eize:: saya goreng je nanti..hu..x suka perasaan mcm tu..hurm..