Thursday, September 22, 2011

Gigih

Ok..gigih aku tak makan nasi semalam..telan air lioq tgk hubby dok tambah2 nasi..apa nak buat..badan dah naik..kene la i diet kembali..tersusuk jiwa & raga bila dikatakan badan dah berisi..tengok pic bila ditangkap bersama falin..lagi la frustrated..dia dah slim drp aku..o.m.g..

Tapi senaman & sauna tak start lagi la..kira oklah for starting kan..hari ni i baru nak start puasa Enam dan juga sekali dengan puasa ganti..cepat ganti..cepat la aku raye..tak gitu??

Sahur tetap sahur..tapi menu aku begoreng2 plak sahur tadi..faul okeh..tak suke..tapi tu je yang macam sedap nak makan pagi-pagi..kalau rebus-rebus nanti..tak bselera pulak hubby i nak makan..silap-silap aku pulak yang kena makan (alasan kah?).

Sahur tadi i mkn
============
-sebiji omelet (cili api, bunga kantan, tomato)
-seketul ayam goreng
-sesenduk peria goreng masak sambal (peria, beef ball, tomato, carrot)
-air kosong

menu untuk i buka hari ni..
========
-air milo kosong + oat +nestum
-buah tembikai susu & buah pear
-sayur & chicken
-turun pakai tangga..tak mau pakai lift (pg tadi naik opis pakai lift..huhu)

menu utk sahur esok plak (over..)
==================
-susu anlene +cereal
-air suam
Aktiviti: -lepas subuh nak sauna 15min
-naik/turun opis pakai tangga

Psss I luv U:: menu sahur pg tadi mcm bukan menu diet je..

3 comments:

ShaMU said...

cik...nak tanya
How u want souna---at home or outside?

ShaMU said...
This comment has been removed by the author.
cumel~* said...

sham..sauna di rumah..i ada beli tempat sauna sebelum kahwin..tapi jarang pakai..ni baru nak start balik..