Thursday, April 19, 2012

HERBALIFE day 1

 aku ada cerita yang aku nak try herbalife..ok aku dah beli shake,protein n tea..beli 3 items..mahal..tapi sekadar mencuba untuk lihat penurunan badan berlaku atau tidak..aku minum mcm ni masa 1st day:
2scope choch shake + 1 scope protein+500ml air kosong=masih lapar

aku kontrol je nafsu mkn aku..yerla dah beli mahar2..xkan x diet..aku x mkn nasi..ratah lauk je..walaupun herbalife ni bukan ubat kurus..dia mcm minuman yang lengkap dg nutrisi so nak tak nak kalori intake kena kontrol juga..sebab kalau ko minum shake ni then ko bedal makanan siang malam..sama je resultnya..so sebab rasa lapar today aku dah tukar ingredient dlm shake aku sesuka hati..huhu

2scope choc shake + 1scope protein+ 1scope susu anmum+300ml air kosong+1scope oat=kurang lapo..
maklumlah aku dah tambahkan kalorinya..huhu,,

lepas tu aku tegoklah air teamix tu..aku buat 1scope kecil untuk 2 liter air..distributor aku suruh aku minum 4 liter air ,untuk 3.5scope..semalam aku buat apa yg disuruh..tetapi kesan semalam ialah aku berpeluh..sedikit dizzy, dan nak muntah2..aku surf katanya kurang air..tp aku dah minum 4L teamix..

dulu aku pernah kurus dan bersenam..tetapi aku tak mkn herbalife ni..so tak semestinya kena beli herbalife baru boleh turun..cuma kalau x makan pun nutrition tu ada dlm body lagi..ada org diet makan fresh fruit n lots of vegi..tu lagi bagus..tapi aku kan malas..nak gocang2 teguk je..huhu..kita lihatlah berapa kg aku kurang nanti lepas sebulan..nanti masa wedding adik aku..aku tunjuk hoho..slim ke x..kalau x slim..kene senam jugaklah jawabnya..

sarapan: tak..sebab bangun lambat
lunch: 2scope choc shake + 1scope protein+ 1scope susu anmum+300ml air kosong
Petang: sup ayam +sayur petola+air teamix
Dinner: 2scope choc shake + 1scope protein+ 1scope susu anmum+300ml air kosong
Dinner: Nan ado





3 comments:

ikanbesh said...

kawan aku ckp kalo minum ngan susu bole tambah lagi lemak. dia ckp xsesuai better ko gantikan ngan susu soya yg kalori dia lg rendah.

cumel~* said...

a'ah..tapi susu anmum tu susu rendah lemak..dia kata boleh minum asalkan susu rendah lemak

Anonymous said...

teamix tu dua skop untuk 1 liter air..tea tu minum 2 x je..maknanya 2 liter jer..lg 2 liter minum air masak biasa je..awk mkn mknan berat 1hr 2x..mmg le xkan kurus coz dlm masa yg sama awk minum shake pun 2x sehari..