Wednesday, May 2, 2012

Meniaga Kecil-Kecilan Online

Sejak meniaga kecil-kecil secara online ni..dah jarang bebelanja secara online..kalau tak dulu..pantang gaji je..terus transfer..sekarang ni..nak tunggu modal aku rolling balik..sbb tu dok menahan diri drp membeli..untung tu x dela..sebab bila aku dpt jual beberapa botol body mist victoria's secret..aku amik 1 untuk aku pakai..huhu..sama juga dengan gogen & peptan collagen dust pun mcm tu..huhu..so gitu je lah pusingnya..kadang2 pikir juga..mcm mana org boleh untung banyak dengan meniaga online ni ek..modal besar ke?? nanti bila aku dah sah mengandung..aku nak meniaga barang baby pula..kalau x laku..aku suw anak aku pakai je..hoho..

Disebabkan meniaga kecik2 ni..aku pun pi daftar perniagaan aku di SSM..haaa..laki n adik aku kata over je aku ni..aku saje je daftar..atas nama sendiri je pon..murah RM40..tak apa la..ingat nak daftar atas nama cumelkushop..yela..untung pun xbesar..jadi guna je nama sendiri..murah sikit..kalau letak nama lain selain nama IC..kena rm70-rm80 kot..so daftar je la perniagaan secara online..boleh pupuk sifat meniaga..takut nanti separuh jalan..tapi tak sure kene cukai peniagaan ke x..nak bayo cukai pun x mampu..hoho..

No comments: