Wednesday, July 11, 2012

Ramadhan akan menjelang..

Next week dah berpuasa..InsyaAllah puasa tahun ni akan full dengan izin Allah..cepat masa berlalu kan? Kita hanya merancang Allah menentukan..hargai apa yang ada sekarang dan mesyukuri nikmat yang diberikan..tapi jangan lupa usaha..kontrak PhD aku pun akan berakhir dec 2013..tahun depan tu pejam celik..model pun tak firm lagi..dalam hati ni risaunya la..mampukah aku??

Kerisauan tu ada..usaha, doa & tawakal..supaya tugas diselesaikan dengan jayanya..siapa yang taknak berjaya kan? ini lah saat yang kita nantikan..betul tak?ponek nak study..nak koje plak..pastu nak buat research tanpa stresssss..hahahha boleh ke?

Bagi yang masih berjuang..teruskan berjuang..Allah akan membantu..berjuang apa? itu ikut korang lah..ada yang mengejar kesihatan, rezeki, cita-cita, keluarga, kerjaya, cinta, harta , duit..ini semua duniawi..yang untuk akhirat perlu juga tau

..kalau tanya aku..aku nak semua..org tamak selalu rugi & nikmat Allah hanya pinjaman..asalkan kita dapat merasa salah 1 jadi la..yang perit-perit tu adalah ujian drpNya supaya kita beringat sentiasa...All the best kepada semua & me =)


No comments: