Tuesday, January 1, 2013

Azam 2013

Selain berharap aku berjaya penamatkan pengajian aku dengan jayanya..aku juga dalam proses nak menguruskan kewangan aku..ekceli kewangan aku tak ada lah stabil yang di sangka..kerana byk output dr input..jadi kali ni nak input je..

Ini kerana aku mempunyai sikap suka membeli melulu tanpa berfikir panjang..tahun 2013 akan menjadi tahun aku berjimat cermat..

2012 memang banyak pekara sedih yang berlaku pada aku..namun demikian..ada juga kisah happy iaitu aku dah pon proceed dengan membeli rumah yang tak tahu bila nya akan siap..tiang pun xpacak lagi..jadi memang patutlah aku berjimat cermat..sebab aku dah shopping benda yang beso ni....

yer..yang rapat dengan aku baca post ni sure akan geleng kepala..kerana tiap2 kali nak berjimat cermat..mesti plan jimat aku tak pernah nak menjadi..kita cuba ok..hoho..jadi doakan kejayaan2 aku ok.. 

Anyway..pic from http://bicarakewangan.com ni mmg menarik minat..kt tak tahu apa akan jadi pada masa hadapan..jadi kita perlu merancang yang terbaik untuk masa hadapan..=)


2 comments:

- said...

gud luck year..sy pon sm..thn ni dah nak kene potong umah..huaaa..huaaa,..dah xleh nak menyoping2

cumel~* said...

same lah kita..sama2 la kita berjimat yer..xpe..rumah tu aset..anggap la dah soping..haha