Saturday, January 19, 2013

Resepi Roti Bun Sosej Mudah

Ada readers bagi komen, dia cakap aku patut iklankan resepi2 yang aku post ni kat laman web "Mudah"..hahha..hamboi perli aku ka???

Teringin nak buat roti yang gebu2..tetapi apakan daya skill meroti masih lemah...sebab aku tak sukat..main agak2 je..huhuh..

Disebabkan beberapa bahan major buat bun roti ade then aku pun buat lah hari ni..tapi xsempat buat water roax..pakai yis & bread improver shj..xbersedia nak buat water roax..haha..x pandai..huuu

Bahan Doh
========
-Tepung gandum
-mentega cair
-garam
-gula
-bread improver
-1/2 cawan air suam campuran yis maurippan

Isi
=====
sosej rebus dipotong 3

Method
*********
-tepung, garam & gula digaul,
-kemudian masukan mentega cair dan dikacau rata
-masukkan air suam campuran yis dan diuli guna mixer selama 1/2 jam
-rehatkan selama 1 jam
-gentel tepung dan balut sosej
-boleh goreng @ bakar dalam oven 170 darjah 20 min

Roti bun sosej yang digoreng..kena api jaga api

Gona oven..lagi gebu sikit..

No comments: