Sunday, June 16, 2013

Tak ada cerita

Menyepi sebab tak ada cerita yang menarik pun..nak cerita mengenai resepi..sekarang dah jarang masak..bukan x masak langsung..cuma masak lauk2 biasa je..tak ada yang spesial..sekarang ni sibuk dengan kerja yang disiapkan dan juga tgh prepare nak menyambut org baru..tak ada la prepare apa sgt pun..baru je beli set mandian baby kat aeon..huhu..jenama johnson & johnson tu..ada promotion..tp ntah murah ntah tidak..

Nampak benar tak excited kan..bukan tak happy..cuma no idea nak beli apa..jantina pun tak tahu..sbb aku tak pergi scan walaupun dah 6bln 2 weeks now..nak sepriseee konon2nya..tapi end up..xtahu nak beli baju kaler apa..raga kaler ape..

Dalam fikiran aku just nak beli barangan unisex je..sbb nak turun temurun kpd bakal anak2 yg lain..maybe ini 2nd pregnancy..so tak mahu excited sgt kot..just doa n berharap semuanya akan selamat...baju pun tak kisah la nak kaler aper kan..sebab now lelaki dewasa pun boleh pakai pink..ini kan baby boy..gugurl pun boleh je pakai biru..kannn...tp pantang kalau beli kaler kuning/oren..takut kene penyakit kuning..tp betul ke x..tak pasti la..ikut je lah...

Set Berpantang pula..aku masih dok pikir..nak makan shaklee ke atau jamu..masa dnc dulu..aku mkn nona roguy..mmg badan selesa n sedap..sbb takde anak kan..so makan jamu je la aku..bagi rapat2..sbb risau kene godek masa dnc tu..now dok fikir2 jamu ni panas utk baby..sian plak baby kalau xsesuai kan..so aku pun rs nak try shaklee ni..tapi luaran spt pilis, param, tungku, lulur, mandian herba, berurut tu aku buat la..and aku dpt cadangan drp adik aku makan je shaklee tapi masa makan nasi telan manjakani..kasi dalaman tu sihat juga...

Not bad juga idea tu..sbb aku nak start mkn shakele tu masa preggy ni..so nanti bila shakelee tu dah habis n my baby dah besar sikit aku akan start makan jamu/maajun..ada org x suka kan jamu2 ni..tp bg aku penting lah..sbb penah rs macam mana badan seram sejuk..bangsa lain minum arak kan utk panas kan badan..tp kita yg muslim ni elok la amalkan jamu2 sikit..dulu aku try nona roguy yg phytonatal tu..beli ni n minyak berubat herba (myk panas) not bad la..berry pun senang n badan selesa je..brand lain pun ok juga..tapi aku ni try 1 je..tak penah try lain..maajun plak aku suka maajun bondaku..mmg kuar angin2 kat badan..agaknya aku ni jenis banyak angin kot..bulan depannya aku terus lekat..huahua..so kemungkinan nak makan maajun bondaku juga if waktu pantang aku dah habis la...tapi apa2 hal kena tengok keadaan anak dulu..

Banyak sgt vitamin dia kan? aku pun dok pikir mampu ke aku telan semua ni..yg ESP tu aku igt nak makan bio protein cosway punya je..baru rm30-rm40 je..yang esp ni ratus2..


Phytonatal Nona roguy..sangat serasi dgn aku..badan panas & selesa, membuang pun senang je..tapi bukan cirit birit..minyak pun panas n lenguh2 pun hilang..
Ni aku pun suka..sebab lepas makan je..terus sedawa n kentut2..selesa sangat badan..tapi takut juga kalau tersubur sgt..sbb bulan depan tu terus aku lekat..huhuh..walhal baru pakai sebulan..maybe kebetulan..Allah nak bg rezeki =)
Pilis & param pula daripada air mancur..ni tradisional sikit la..aku pun tak pernah guna..dulu takkan nak over  berpilis2 plak kan..so now mak aku kata beli pilis n param..tak tau ok ke x..tapi ni je yg murah RM8 kot 5 paket..lagipun org dulu2 ramai pakai..



Mandian rempah pula dulu pakai mak dara..now tak tahu nak pakai apa..igt nak pakai dlm uncang..biasalah..mandian rempah..ofkos bau natural serai2 mcm tu..if pakai uncang tak tau la bau dia kuat ke x..so far ni ok la..sbb melulur kan..lulur pakai putri binari..


fav lulur..tak pantang pun boleh pakai..


No comments: