Tuesday, May 6, 2014

Solid Food Sofea

Sementara menunggu koje2 backup kat dropbox ni aku pun memblog..ekceli kadang2 rasa mcm dekat je nak habis belajar..tetapi rupaya jauh lagi..bila aku buat paper ni..nak siapkan paper punyalah lama..resultnya ado..karangannya xde..harap xde sape la yg buat sama dgn den..tinggal 1 stage yg aku harap ok resultnya dgn org lain...tapi aku sebok buat journal dulu..huhu..ye lah..ni pun ada lah secoeek harapan yg akan membantu aku viva nnati..harap Allah bantu pinjamkan ilmu kpd aku yg lemah ni supaya lulus belajo ni secepatnya..Ameen

cito pasal anak..sofea dah start makan..tapi still dlm kuantiti kecil..mcm 3 sudu besar pekat..lepas tu aku cmpur air zam2 kasi cair sikit..rmh xde water filter..so ini je yg ado..nanti dah habis kono beli air mineral lah..yelah..dia baby..aku ngan laki aku ni dah separuh abad..huhu
so far dia makan Alhamdulillah..cuma dia x suka ayam..tp suka sgt sayur..kalau brokoli tu..mak ai..mmg sampai muka nak masuk mangkuk le..tapi aku variasi kan menunya...bijirin tu ubah selalu..kadang beras biasa, beras merah, beras cmpur kekacang(8buln), oat masak..sayur setakat ni brokoli(sepatutnya 8 bln), carrot, apple, pear, kacang peas, jangung, seciput kurma(8bln), ayam, ikan bilis rendam...so pusing2 situ je..
Ingat esok nak bg mangga ranum campur oat..tak tahu la mcm mana..kadang kesian kat baby..mcm2 bagi..takut perut meragam kan..tapi semua ni dah follow 4 days rules..inshaAllah ok..

Sofea now kerap meragam..dulu elok je main2..now smpai menangis air mata..xde kembung..xde semut..bila buka upin ipin..suka beno..bila habis nangis..xtau nape..huhuh..sbb nak besor ke?

No comments: