Wednesday, March 25, 2009

Happy birthday Shamala


Happy birthday to U Sham...

May god bless u dear... hopefully everything that u want will come true..u are alwayz happy & enjoy ur life wif him...ahaks...:D..cheers~**



me & sham

sha & sham..

Wednesday, March 11, 2009

Ahad 8 March 2008




Selamat Pengantin Baru wat Lin & suami..

Ari tu pi 2 kenduri pada hari yg sama..satu kat Rembau dan 1 lagi kat PD (Rumaah Lin)..aku dah pening2 lalat dok dlm keter..sbb jarak dr rembau ke PD tu punya la jauh..jalan pon agak terbelit2..tp happy la dpt spend time wif kawan2..cuma x jumpa plak abg ijam n abg madan kat sana..mereka balik awal kot..

Dok rumah pon x wat keje skolah..hanya printscreen GFI LANguard..mekacih la wat lan gak..sbb tolong aku mcm mana nak install..dah kata nama pon beh2 kuwang je ujung2 tu..tp jasamu dikenang :)..GFI LANguard ni adalah network security scanner tools/application, so kalau rasa2 nak try..u all ley la download..ada trial 10 days..application ni ley check vulnerabilities kat network kita..tp kalau u all scan ni..jgn scan network org lain plak..nanti kena sue br tau..kalau nak try mintak kebenaran dulu (pesanan Lect aku)..

Thursday, March 5, 2009

Lamernyer x update

Dok bz ngan keje skolah je aku ni..tp owg lain pon ada manyak keje tp ader je idea nak memblog..sekarang ni tiba2 je ada cita2 nak diet..hikhik..doakan aku bjaya..ni cubaan yg keberapa kali ntah..dulu adik2..i makan nasi lemak yer..owh skarang tidak lagik...ngehngeh..menu kat link ni la yg aku try..nak cuba yg ni..mcm x mampu je..:P..mcm2 info ley dpt kalau tanya en.google ni..


pisang tu hiasan je..ni menu bekfast smlm..roti kena mkn sekeping buah tu 3 sowang



pagi td family aku dtg..so pi titiwangsa..sementara tguu adik aku ivew..so amik la pic bagai..see..my mom lg kecik dr aku..susahnya..:p

Semalam lak tgk citer 7 pounds..wa..sedeh2 aku ley menitiskan air matuku yg precious ni..wahaha..aku skang ni dah pandai menjiwai watak laa..sib baik xde bakat blakon...ni berkat tgk movie 3x sminggu la ni..sedih citer tu..xsangka oda yg baik ati mcm tu..aku tiba2 mnghargai apa yg ada kat sekeliling aku...mensyukuri nikmat tuhan..

Friday, February 27, 2009

Jawapan yg Pasti..

Kan bagus kalau dpt scan apa yg org lain fikirkan..xderlah aku sentiasa berfikir utk mendapat jawapan yg xterjawab2..adakah ini sesuatu yg betul atau pun x..menguntungkan atau merugikan diri sendiri..buang masa kah aku?..mgkin ya..terdesak? mungkin ya..menyesal? mungkin ya jugak..kita x tahu apa yg akan terjadi..mengharapkan sesuatu yg indah..mcm mgharapkan bulan jatuh kat riba..busan nak hadapi pekara2 mcm ini..tiada yg fhm..putus asakah aku? mungkin ya...


regards;
feresa

Monday, February 9, 2009

Aktiviti raye Thaipusam

xde la meraikan thaipusam..tp mengambil kesempatan menghargai cuti thaipusam ni..aku pi prt raja lagi..ke wedding Abg Helmi lak..di utm skudai..wah..grand2..

hari jumaat(6feb 2009) gerak ke prt raja bersama2 ben..sbbkan kelas abis lambat..maka gerak pon lambat..dr case aku ke stesen damai..then ke masjid jame naik ke bukit jalil..sbbkan cuti thaipusam ni..biasalah..kl pon akan mengalami kesesakkan kereta..biasa naik taxi dr case ke stesen damai aku kena pon dlm lingkungan rm2.80 tp sbb kan jam..aku kena rm7.90..huhuh..xperlah..xkan nak jln kaki lak..so redha je lah...pakcik tu pon sempat la citer pasal perak ni..aku ni jarang2 tgk brita..ko bila dgr pakcik ni citer..so aku bygkan aku tgk tv3..huhuhu..

sampai je bukit jalil ben pon amik aku..then we all gerak ke prt raja ..sampai kul 1130 kot..pastu pi mkn ngan huda and zana...nak mkn roti canai caker ayam kat wildan dah sold out lak..so aku mkn mee goreng je..x meriah pon kaler mee tu..tp abis gak la..wink wink..

pas borak2..ktorg pon balik..aku dok umah zana..ben dok umah mimi..tp mlm tu x tido..pas subuh br tido..sbb borak2..terer btol.aku borak sambil mata tutup..wahaha..tp mmg swonok la dpt jumpa kwn2...


ari sabtu(7 feb 2009)..kami pi utm ngan 2 biji kete..aku tompang gmbira la tgk abg helmi dah kawen..smoga berbahagia ke anak cucu..tabah mnghadapi alam rumah tangga dan mdapat zuriat yg comey2..

ni baru silat..blum lg tarian2 nih..tp ktorg balik awal..x sempat nak nonton yg lain2..


lepas majlis..kami pi jumpa alina..tuko baju jap..then gerak pi jusco yg besor tu..apa ntah nama jusco kat jb tu..x hingat lak..yg aku igt..aku soping t-shirt 2 lai..alang2 jejak kaki..apa salahnye bebelanje..

tggu huda kat fitting room..aku pon amik la pic yg normal dilakukan oleh owg yg suker amik pic..bezanya..aku x pakai baju br..hohoh.

pas lama jln2..ktorg minum kat big apple..yum2..tp aku x kenyang lg




dah nak mlm around 8 kot..kami pi danga bay..jumpa alina n bf..makan lagi..huhuh..aku lak bli tudung..walhal..kat seremban pon myk..ni gara2 nampak kedai tu penuh ngan org ramai..aku pon tpengaruh..


tukang amik pic ialah ben..maka dia xde dlm ni from the left..amad, k.siti, k.sisca, miss zana, feresa cun, huda peace..


wif huda..


dptla tgk bunga api..swonok2..amazing lor..


balik pon terus tido..xlarat..pastu masa tido..zana pijak tangan aku..huhuh..aku tsedar+ tkejut dan merepek2..then trus sambung balik tdo..

soknya (ahad 8 feb2009) jln2 kat prt raja..aku pi avon..soping2..mkn marrybrown (tringat zaman2 blajo)..jumpa abg ijam..thanks for the wedding invitation abg..InsyaAllah we all dtg..then aku pi guardian lak..pastu 9 lebeh balik seremban..ben lak balik kl..

& hari ni (Isnin 9 feb 2009)jalan2 lgik..huhuh penat aku teman kan mak aku pi anto adik..pi balik kg..pastu pi umah maklang..syok2 jalan..terlupa lak anto proposal..uwaaaaaa..dah kul 5 lebeh dah..ni gara2 jalan sakan..harap2 diterima..hukhuk


regards,
~**

Saturday, January 31, 2009

tag dr miss dee


Gambar hari ini: Berikut merupakan 4,5 jenis manisan yang sy tidak pasti apakah namanya..dibawa oleh kawan sekelas dr kg halaman..dr jordan..masa br bukak sem dulu..mungkin ni femes kat negara timur tgh..
Rasa: Manisan ini mempunyai sejenis rasa iaitu lemak2 manis..kombinasi pelbagai jenis kacang serta minyak sapi
Ranting: ***** (<--- 5 bintang a.k.a sedap)
Cuba teka apa nama manisan ni?


Hampir sepurnama sy bhutang tag kepada miss dee..sy bjaya mjawabnyaa..yey~


7 CIRI-CIRI LELAKI IDAMAN ANDA

  • Kelakar
  • family man
  • peramah
  • Baek hati
  • comey
  • Rajin
  • suka awek manyak mkn


7 CIRI-CIRI LELAKI YANG ANDA TAK SUKA

  • manyak skandel
  • x caring
  • kedekut
  • berkira
  • manyak ckp
  • penyebok
  • penipu dll


7 ORANG YANG ANDA PERNAH MINATI SEPANJANG HIDUP

ni dah encrypted ni..so kena decrypt balik..

  • 4345
  • !@*&^#(
  • *****
  • !@#!#!
  • !@@!#!@#
  • )(^%&&

7 PERASAAN SEKIRANYA KELUAR DENGAN ORANG YANG ANDA MINATI

  • senyum akan smpai tlinga
  • muka merah2
  • panic
  • malu tp mahu
  • nevers tp xcited
  • nak kuar lg
  • harap dia pon suka sy..wink..wink..


7 TEMPAT ISTIMEWA YANG INGIN DILAWATI BERSAMA PASANGAN

  • nonton
  • mkn2..
  • muzium (historical place)
  • zo0
  • Island..wah romantiknya.
  • mana2 u pi..i follow je..


7 BARANG ISTIMEWA YANG AKAN DIHADIAHKAN KEPADA PASANGAN

  • perfume
  • baju
  • teddy bear
  • buku
  • kek
  • karipap ( aku pandai wat)
  • cd


7 TAJUK LAGU YANG AKAN ANDA NYANYIKAN UNTUK PASANGAN

  • sore x sedap..so x nyayi..lagi pun dah kasi adiah...cd 10 track..


7 RAKAN YANG SY NAK TAU SGT2 PASAL 7 CITER HOT MEREKA IALAH~~~



Friday, January 30, 2009

sepanjang mggu sblm CNY

Dah lama x update..ni last week punya citer..ari khamis..kuar ngan sha n shamala..kita kuar ptg khamis tu lepas jumpa supervisor..pi pudu dulu..then br pi klcc..mcm biasa pi mkn2..nonton citer inkheart..ok la gak..tp aku rs bedtime story lagi siok...



sham n sha..gilew posing


ABC sarsi foodcourt klcc..wif sha..ni before nonton..x bes la abc ni..yg biasanya lg ok..lain kali order jgn suw letak sarsi


ABC sarsi



InkHeart




Ari jumaat...ni dlm kelas..wat packet tracer..ping the router lepas wat simulation..agak bangga..sbb br tau pakai mender ni..sy bukan stdn network n sy bangga amik pic sorok2 bila lect tgh ngajo..


Naik bus Q punyala panjang..ni ari jumaat sblm cny merangkap cuti sem..penat pikul beg