Friday, May 22, 2009

uwaaa..


uhuuhu..


Suddenly mood aku down giler..feel loneliness and sadness wif my own life..Aku tahu setiap org ada bahagian masing2..bilakah aku akan dapat bahagian aku? Soalnya kurang usahakah aku? perlukah aku berusaha untuk itu??

Kain Langsir

Ari ni pi kedai Nagoya kat teminal 1 utk beli kain langsir..Ari sabtu ni ada 'Apple' wat promosi nak ajo jahit..ni anjuran Wanita UMNO..so kalau nak join kene beli kain kosong semeter dah juga kain bunga2 semeter..

Kejadian ari ni aku hampir menghimpit pakcik yg sedang naik motor..adoyai..time aku ngan mak la kejadian2 ni berlaku..biasanya aku adalah pemandu berhemah..perihatin dan bjaga2..sib baik pakcik ni x marah2..dia pon mcm panik2 je..agaknya pakcik tu ketakutan..sib baik xder aper2..tp aku kene basuh ngan mak secara percuma..

Lepas kene basuh & skolah dengan emak..aku pon naik la parking kat T1...punya la susah nak cari parking..sampai tingkat 10 aku mendaki..kalau full bgtahula full..inila dia org nak cr untung je..nasib baik kebetulan kat tgkat 10 tu..ada org nak kuar..so dpt la parking..

siok gak kalau dpt blajo wat langsir..buleh la aku tuka kaen langsir kat bilik asrapol aku..ni la kainnya..tp kain kosong tu aku beli yg jarang2..takut gak kalau tujuan kain kosong tu nak buat bahagian atas langsir..aku beli jarang2 ni sbb bilik aku tu gelap..kalau langsir tebal2..nanti xde pencahayaan plak..aku ni umpama bunga yg kembang mekar..wakaka..Kain langsir ni dua2 semeter rm3.50 so total rm7 yg dibiayai oleh ibunda kesayangan..huhu..i luv u mummy...lepas merayap kat t1..kami pon pulang..


Tema kaler biru..wow..i like..



Ni kene praktis pakai mesen..susah woo..terbabas je..abis la benang sgulung





Thursday, May 21, 2009

gLup..


wif friends


Hari ni xder kelas menjahit..last friday (15th May 2009)..aku ngan dak umah kat polapol pi genting..1day trip..tp aku x main pon all the scary things..am i dah jd pengecut?haha..dulu sumer main redah..dah jadi gayat sgt..haha..dulu pon gayat tp xder la teruk sgt..ataupon dah busan..main mender yg menakutkan setiap kali pi sana?

Two days before (13 May 2009)aku jumpa kawan baek adik aku..farah rini..dlm bus pi KL lak tu..dia x berubah..mmg peramah..sampai aku pon xder idea nak ckp pasal apa..hehe..kalau dia snyap..aku pon snyap je..dia dah kawen pon..anak sorang..putih giler..aku siap ckp..husband mesti cerah kan?sbb rini ni kecik molek & kulit dia hitam manis..


Zana dah pon pi Brunei..sioknya dia pi ngan mak dia..jeles2..mcmner la agaknya brunei tuh..aku x pi memana pon mggu ni..patutnya kene ader aktiviti..dok umah je..project watermarking aku pon x jalan..uwaaa..result pekse dah kuar..syukur Alhamdulillah..walaupun ada yg dpt result lagik bagus dr aku..aku mmg gumbira la..nak blanje family dah akhir bulan lor..hikhik..ptg kang nak cr kaen langsir plak..sbb sabtu ni Apple nak ajo wat langsir kul 830am-3pm..sometimes aku dok pikir..aper kejadah aku wat sumer mender ni..pelikkan nak final sem wat mender2 merepek..tp aku suka..bila lg nak blajo kan..nanti dah balik prt raja susah nak blajo..asik keje je..kalau pandai wat baju kurung..nak blajo wat manik2 lak..blouse aku pun hampir siap..ntah biler nak wat bj kurung..walaupon hasil jahitan burok..sbb asik terbabas je..mak aku slalu ckp pelik tetiba nak blajo..tp dia suka aku dah jahit..mak aku pandai jahit..dulu sumer baju kurung..baju sekolah mak jahit..tp skang..sy kene laburkan duit gaji sy utk buat bj kurung..beli tudung lagik..tudung skang punyala mahal..mcm ner la org kita nak pakai tudung cantek2..sbulan kene spend at least rm150-rm200 utk dapatkan spasang baju bserta tudung..mak aku dah giler ngan tudung indon plak..tiba2 mak suka tgk channel oasis..aku tanya naper mak tgk citer2 mcm nih..mak kata nak tgk tudung katanya..huhu..but hows my project..hukhuk..mcm ne nak bahagikan masa ni..so scary..

Sunday, May 10, 2009

yey~Pekse dah abess..Its time 4 Holiday..wink2



Wah..Lama betul aku tak update blog aku ni..disebabkan kekurangan idea dan kesuntukkan masa menyebabkan aku hanya membaca blog kwn2 yg lain..memang bertul..kesuntukkan masa sememangnya bukan alasan tapi series aku memang jeles betul baca blog korang..Ada je idea untuk dikongsi dan story kat blog masing2 walaupun korang pon sibuk..Semenjak presentation Projek 1 aku..aku hanya baca blog org je..ley release tension tuhh..nak update blog aku mmg xder feel btol..hehe..ok aku try la share aper event penting spnjang bln ni..

Majlis Konvokasyen

Bukan aku yg konvo..huhuh..lambat lg daa..aku konvo bulan 3 thn depan kat Skudai..blajo 1 sem je lg..huhu..x sabo btol nak abes blajo..tp takutnya nak balik keje..hukhuk..18 April 2009 ialah Majlis konvo adik aku no 3 kat Poli Muadzam congratz falin!

mak, falin & farith..


Majlis Pertunangan
Woopss..jgn salah sangka..bukan aku yg menjadi tunangan org..tetapi adik no 2 aku yg telah pon selamat menjadi tunangan org pada 2 May 2009..Hasilnya aku dptlah sebentuk cincin..wink wink..gembira betul..dpt adiah pree..adiah ape aku dpt tgk sini. Congratz Farah!

farah & me


Abis Pekse sem 2/ 2009
Hureyyy.. pekse dah abess (9May 2009-Sabtu)..memg aku sengeh je pas anto paper..x pedulik ley jawab ke tidak..dlm otak aku nak bpiknik je kat ulu yam ptg tuh..pas anto assg aku pon pulang ke rumah menuko baju mandi..sbb sampai je sana aku nak terus berendam..hikhik

Lepas pekse..pucat giler..


Berpiknik di Ulu Yam
9 May 2009 (sabtu)Mmg siok spend time ngan Yus, Ruby n Ain..xeea xdpt nak join..huhu..ktorg sempat wat BBQ..diet aku pon ilang ke laut..xper2..sok aku jog kat lake garden..sakit mgipas arang sbb nak idupkan api sampai ari ni x ilang..huhu..aku tukang kipas je..maklumla dah biasa kipas mgipas ni..:P


Majlis berendoi anak sedare kazenku
Tghari smlm (10May2009-Ahad) kami sekeluarga ke majlis berendoi..ley kira anak buah aku gak la(Anak Kazen),,Tp lupa plak bwk hp..huhu..maklumla..penyakit lupa ni dtg balik walaupun dah berbotol2 ubat pandai aku mkn..huhu..dangerous btol..tp sukanya bila balik cek hp ada manyak mcol ngan msg..suka4..yey!

Cup Cake

Ptg semalam jugak 10May 2009-Disebabkan nak isi masa lapang yg berfaedah..aku dgn rajinnya mencuba ntah keberapa kali utk menghasilkan chocolate cupcake..Namun demikian adoiyaii..hampa btoi...kerana aku sorang je mkn..yg lain xmo mkn..sbb kek aku xseronok dimakan..owh tidakk..

Today

Disebabkan kesedaran yg tinggi..aku telah pon pergi menjoinkan diri utk belajo menjahit baju kat KEMAS bayo rm20 jekk..Hasilnya..selepas behempas pulas mengira inci di tali tape..aku akhirnya bjaya mnyiapkan lukisan blause..hoho..

huhu..okla wat ari ptama blajo...congratzz wat diri aku sndirik!



Friday, April 10, 2009

Mengenjoykan diri

sometimes kehidupan ni perlukan sesuatu yg mengenjoykan diri..janganla asyik buat pekara yang sama je..kadang2 tu sampai makan pon kat kedai makan yang sama sampai 3 bulan berturut2..kawan2 pon terhad..susah jugak kalau berterusan macam ni..nanti minda pon susah nak berkembang..sambil2 cr mood (aktiviti yg selalu kena buat sebelum nak siapkan kerja sekolah) tetiba je dok pikir mcm ne la nak wat kehidupan berwarna warni ni..asik2 wat mender sama je..sampai aku rasa idup aku ni ada satu kaler je..adakah aku mengalami masalah kemurungan..adakah aku mengalami stress..owh tidakk...ni tips simple utk enjoy
Enjoy Life Tip No. 1

Cium la bunga ros..relaxkan minda sambil2 mencium bau bunga ros..bau ros kan romantik..bau bunga lain x pasti plak..lavender atau pon aroma terapi pun bes

Enjoy Life Tip No. 2

Bangunlah awal 30 min dr biasa utk buat brisk walk...then have your favourite breakfast. Walau apa pon yg bakal terjadi pada hari ni xapa..sebab you've had a great start to the day..kalau bangun matahari dah tercacak kat kpala..mcm ne la nak enjoy life..masa dah manyak bazir kat katil..

Enjoy Life Tip No. 3

Mulai saat ni xper jd selfish..buat la plan yg berbeza dr rutin..buat je apa yg ko nak wat..kalau dah biasa soping..jgn la wat aktiviti soping..pi la melancong ke..keluar dgn kawan2 lama..enjoy ur self..its your day...pedulikan pekara lain..

Enjoy Life Tip No. 4

Buat exercise every day...berjalan pon ok..sebab itu pon akan kurangkan stress...cuba try seminggu..cr la lokasi beriadah yg bes..seperti..taman rekreasi..ajakla kawan2..br la seronok..kalau kawan2 xmo pi..pi je sorang2..enjoy urself yg penting..

Enjoy Life Tip No. 5

Setiap apa yg telah dilakukan..ucapkan tahniah pd diri sendirik..sambil ckp..bagus2..berusaha lg..kalau x berjaya xper..pujuk diri sendiri dan bfikiran positif..

Enjoy Life Tip No. 6

Jgn telalu series sgt..kadang2 aku pon suka amik series..tp kalau pekara remeh temeh pon nak amik series..bila masanya org lain nak amik series..

Enjoy Life Tip No 7

Ni pon ok gak kalau ikut..

1. To love and be loved (unconditionally). sayangi dan menyayangi br la kita gembira dan menghargai satu sama lain

2. To believe in yourself and have someone else believe in you...percayala si atas kebolehan diri sendiri..jgn terlalu rendah diri..walaupun rendah diri ni bagus..tp bior la kene tempatnya..

3. To have a dream and strive for that dream...capaila impian kamoo..

4. To live and eat healthily and consume everything in moderation...sentiasa bersyukur dan berusaha..

5. To give to others...jgn pentingkan diri sendiri..



kehidupan yg bahagia n gembira datangnya dr diri sendiri...menonton wayang pon bes jugak..tp kalau kerap sgt ley bangkrap kalau seminggu 3,4 kali pi nonton..sampai dak tiket pon ley kenal..



source: http://www.agiftofpoetry.com/poeticlicence/enjoy_life_tips.htm

Thursday, April 9, 2009

Life is like poems~**



Alhamdulillah dah abis dah present project 1..br mood nak update blog ni ada..ni aku attach la pic presentation aku tungang langgang..maklumla pic candid so xder la comey pon..muka pon muka panic je..aku ni kalau panik ke marah ke mmg senang nak dilihat pd raut wajah..pasni nak pekse plak hoho..xsukanya pekse..aku kan susah nak ngapal2 ni..nak memaham pon satu keje..

Lagi satu citer adik aku dah nak btunang bulan depan..so aku dpt adiah..ngehngeh..sebentuk cincin..suker2..ni aku pilih sndirik..:D..semoga berbahagia adikku~**

Wednesday, March 25, 2009

SajaK:~blup..blup2..bosan


Busan!!

p/s: sila abaikan kesalahan grammar di atas..ia mmg disengajakan..:P