6/7/ 2009 (Ahad)..aku dan kawan2 telah pergi ke wedding kak siti..wat pertama kalinya aku redah bukit jalil..while waiting sume kawan dtg..aku jalan2 kat carefour sana ..xde la susah jalan pi sana..maybe because that day is sunday..keter pon x byk..so jalan ana yg punya ler..hehe..congrat kak siti..u look gojes on that day.. here is some snap at the wedding..
Lepas kenduri..we all redah mid valley..punyala ramai org..ofcourse la kan..its sunday..sale lak tu..as usual aku grab tshirt..asik amik tshirt je..nanti nak keje mesti xde baju nak pakai..hukhuk..sebelum balik..pi mkn kat coffee bean..an accident happend..aku tertumpah plain water heee..sib baik plain water..kalau coffee..lagi le parah..tambah2 bila kene baju..sbb kakiku sakit kerana memakai wedges shoes..aku xde mood nak snap2..so aku dok kat meja..mkn snyap2..hahha...
bila balik..x jumpa lak keter..sengal..aku lupa kat ne aku parking..sib baik kak nor tuliskan parking floor..but she forgot to wrote down my parking lot no..sib baik aku snap je no tuh..lega..then aku meredah balik ke polapol..yey! aku jumpa jalan pulang...
nota kaki: hati aku bkata2..aku bukan apa2 di hatinya..
Monday, July 6, 2009
Tuesday, June 30, 2009
tragedi JUN
Cuti semester dah nak abis...uwaaa..as usual aku kat seremban..so scary bila teringatkan semester dah nak bukak..huhu..sbb final projek x wat lg..aku tengah bsuka ria..last week..aku menemankan kwn aku tapi kegembiraan kami berakhir dgn kemalangan..sib baik ain n aku xde aper2 cuma gaga(kereta ain) je yg parah...sian ain..terima kasih kepada yg membantu kami..yus, abg yus,kak haini dan suami..serta yang lain..dah la kitaorg kena paw nak tarik keter rm 500 diaorg nak..naperla diaorg ni teruk sgt..mentang2 kami ni pempuan..dah la mcm gengter..sib baik yus lg gengster..hahha..pastu org yg langgar kami kata dia x langgar lampu merah..lampu dia hijau..means dia x nak ngaku salah..mentang2 keter dia kemek sket je..cian kami..cian ain..
Thursday, June 18, 2009
kompius~**
Aku skang kat seremban..suddenly mcm diserang homesick..padahal br je balik jumaat lepas..lepas nonton citer state play..aku pon drive balik seremban..around 12am then arrived home safely at 1am..baru aku tahu kalau after midnight akan ader discount..tekejut aku..siap tanya casher plus tu..'eh..dah turun harga ke tol ni?' si comel tu kata..'x lepas midnight mmg ada discount'..aku pon..meng 000 je..dlm hati dok pikir..bes gak balik mlm2 nih..jln pon xde manyak keter..
Bila tbaca blog zana..tersentuh ati suci aku nie..hehe..tambah2 lg pasal halal menghalal nih..teringat aku masa kat cinema mlm td..ada la pasangan ni..aku rs suami isteri yg br mendirikan umah tngga kot..sbb before movie start..their parents call..bukan aku ni suka busy body..tp dah terdengar..diaorg yg ckp kuat2..so aku x kesah lah..tadah je lah telinga..so my assumption depa ni pasangan kawen..
Bila movie start..aku terganggu ngan pasangan baru ni..paham2 ler apa depa wat..aku rasa ramai yg tengok depan ni..tetiba konpius lak nak tgk movie mana satu..huhu..boleh ke depa kissing2 mcm tu kat dlm cinema walau pon depa ni halal?? tambah2 lg di depan aku yg single mingle nih..ditambah plak cute & muda remaja :P? di rumah xde privasi ke sampai di dlm cinema pon wat mcm tu? Org kg br masuk bandar ke? ke org bandar mmg mcm ni?ke aku ni yg konservatif..x open minded bak kata omputeh?
Nota kaki: walaupun dah halal ke x halal ke..sensitiviti masyarakat kene lah jugak amik tahu..
Bila tbaca blog zana..tersentuh ati suci aku nie..hehe..tambah2 lg pasal halal menghalal nih..teringat aku masa kat cinema mlm td..ada la pasangan ni..aku rs suami isteri yg br mendirikan umah tngga kot..sbb before movie start..their parents call..bukan aku ni suka busy body..tp dah terdengar..diaorg yg ckp kuat2..so aku x kesah lah..tadah je lah telinga..so my assumption depa ni pasangan kawen..
Bila movie start..aku terganggu ngan pasangan baru ni..paham2 ler apa depa wat..aku rasa ramai yg tengok depan ni..tetiba konpius lak nak tgk movie mana satu..huhu..boleh ke depa kissing2 mcm tu kat dlm cinema walau pon depa ni halal?? tambah2 lg di depan aku yg single mingle nih..ditambah plak cute & muda remaja :P? di rumah xde privasi ke sampai di dlm cinema pon wat mcm tu? Org kg br masuk bandar ke? ke org bandar mmg mcm ni?ke aku ni yg konservatif..x open minded bak kata omputeh?
Nota kaki: walaupun dah halal ke x halal ke..sensitiviti masyarakat kene lah jugak amik tahu..
Monday, June 8, 2009
Pulau Mutiara~
6-7 May 2009 aku, yus, ruby dan ain membawa diri ke pulau pinang..cewah..haha..saje jalan2..the purpose is to attend a wedding anak mak angkat yus kat bukit mertajam..
kami gerak pi penang kul 7 dan sampai around 1..jalan sumer ok..x jam..sampai around 1pm..lepas kenduri kami pi Jusco BM yg baru bukak..ain kata Jusco ni paling besar..sbb kan cuaca panas..siok la dok dlm tu..bdn pon dah x selesa..sbb gerak dr rawang lak tu pakai bj kurung (kami tido umah kakak yus malam tu..dan borak2 sakan sbb lama x jumpa yus, ain & ruby).. .malas nak tuka2 baju kat RnR..
Pas Tersoping kat Jusco lak tuh..dah la aku budget2 je bwk dwet pi penang ni..huhu..aku beli elianto..beli eye shadow ngn blusher..dah terbeli nak wat mcm ner..redha je la..lg pun sale 20%
Chek in kat hotel pun kul 5 lebeh..rehat2 then around 7..kami pi island..btuah sgt sbb abg yus nak bawak kitaorg pi sana..aku dah byk kali pi penang..but wif friends..ni yg pertama..makan pon ok..abg yus kata kapitan ni mmg favourite place..
ktorg pi Batu feringgi..balik hotel kul 2 lebeh..pastu aderla few tragedi..huhu..sib baik xde aper2..sok pgnya pulak..kak mimi n hubby dtg jumpa ktorg..aku rs kami ni btuah sbb mlm td abg yus bwk kami jalan2..pagi esok nya suami kak mimi tlg tunjukkan tempat jual jeruk..kawan aku kata caurasta tempat glamer..tp kami pi tempat lain yg murah jugak..1/2kg rm 5..lagi pun tempat ni byk parking..so senang..Pic ngan family kak mimi dlm kamera dia..sbb baby kak mimi dah nangis2..kesian plak..
kami gerak pi penang kul 7 dan sampai around 1..jalan sumer ok..x jam..sampai around 1pm..lepas kenduri kami pi Jusco BM yg baru bukak..ain kata Jusco ni paling besar..sbb kan cuaca panas..siok la dok dlm tu..bdn pon dah x selesa..sbb gerak dr rawang lak tu pakai bj kurung (kami tido umah kakak yus malam tu..dan borak2 sakan sbb lama x jumpa yus, ain & ruby).. .malas nak tuka2 baju kat RnR..
Pas Tersoping kat Jusco lak tuh..dah la aku budget2 je bwk dwet pi penang ni..huhu..aku beli elianto..beli eye shadow ngn blusher..dah terbeli nak wat mcm ner..redha je la..lg pun sale 20%
Chek in kat hotel pun kul 5 lebeh..rehat2 then around 7..kami pi island..btuah sgt sbb abg yus nak bawak kitaorg pi sana..aku dah byk kali pi penang..but wif friends..ni yg pertama..makan pon ok..abg yus kata kapitan ni mmg favourite place..
Nasi beriani claypot..aku mkn nasi je..tp yummyy!

Jalan2 kat batu feringgi..amik gambo pon kat the ship..
sbb dia tulis nama tempat nih..hehe
Jalan2 kat batu feringgi..amik gambo pon kat the ship..
sbb dia tulis nama tempat nih..hehe
ktorg pi Batu feringgi..balik hotel kul 2 lebeh..pastu aderla few tragedi..huhu..sib baik xde aper2..sok pgnya pulak..kak mimi n hubby dtg jumpa ktorg..aku rs kami ni btuah sbb mlm td abg yus bwk kami jalan2..pagi esok nya suami kak mimi tlg tunjukkan tempat jual jeruk..kawan aku kata caurasta tempat glamer..tp kami pi tempat lain yg murah jugak..1/2kg rm 5..lagi pun tempat ni byk parking..so senang..Pic ngan family kak mimi dlm kamera dia..sbb baby kak mimi dah nangis2..kesian plak..
Monday, June 1, 2009
Seremban-->Kajang-->Pontian--> Prt Raja-->Seremban
Wah..mood jalan2..tp xderlah pi memana pon..cuma melawat kawan2..wh..bagusnya aku ni kan..berjalan2 didalam negara shaja..Dari seremban ke Kajang (umah ain) ke pontian (rumah family ain) ke Prt raja (rumah huda & zana) and then back to myhome town seremban n9..Ahad (30th May 2009) buat pertama kalinya aku berjumpa dgn kawan masa kecik..dah 13thn x jumpa..since aku darjah 6..x sempat bergambo..huhu..azilah sempat tido umah aku & aku berborak panjang pasal zaman kanak2..kami duduk di berek polis kuantan..sama2 main..gaduh pon samer2..tido pon sesama..sbb mak dia jg aku dulu..then tetiba je aku tergoogle nama dia..n i found her! Sib baek jumpa..sbb next week dia akan kawen..Alhamdulillah..bila wedding dia nanti br aku amik pic ngan dia okie..
Aku dah plan nak pi pontian umah ain..ain beli keter baru..so aku ni kira2 perasmi la balik ke pontian..hahha..kami balik ari jumaat..but aku dtg kajang by KTM ari khamis( 28th May 2009).

Sampai2 je..terus ain pickup aku kat stesen komuter kajang & bwk aku kat opis dia..perghh..berhadapan ngan giant tu..leh la soping2 kalau buring2..aku plak telah terOver sket & berjaya meninggalkan 5 cap jari aku yg kontot2 di papan tanda Kolej komuniti hulu langat! Akak cleaner..ampunkan sy..

Malam tu plak..mkn satay..maklumlah..x sah kalau x mkn satay kat sini..pastu pi karok 3 jam tuh mlm jumaat plak..x pasal2 kene skolah ngan mak..tp kami pi kul 1045 taw..dah solat2...sok pagi terus sakit tekak & selsema..ngan ulser2 ain pon terperanjat lalu memunculkan diri..huhu

view of Pontian..Kami gerak ari jumaat(29th May 2009) kul 10.30 dan sampai kul 2.00ptg..ada pantai kat sana..tp x sempat nak singgah..hanya lalu je..
maybe next time..

Dpt mkn durian ari sabtu tu..rezeki2..

Laksa Johor ni masak ari Sabtu..aku assistant je..Best tau..cuma ain terlupa masukkan kerisik..aku rs aku leh masak pasni..haha..ni ain yg masak..aku cuma tlg cuci pinggan je..kalau pi johor..x mkn laksa johor x johorian la gitu..crdt to Ms. Ain..sbb masakkan utk aku..Yey! Leh la ain bukak kelas masak laksa johor pasni..

Ni Ari ahad (30th may 2009)..sebenarnya nak balik terus ke seremban..tp sebab nak beli kerepek singgah la gak..Dari pontian kami TERmelawat parit raja menjengok Zana and huda..

Selepas borgolek2 di rumah zana & huda..kami hangout kat BP wah..tempat utk hangout dan menjana ekonomi negara telah bertambah..kene berhati2 supaya aku x berbelanja mengikut perasaan..
Aku dah plan nak pi pontian umah ain..ain beli keter baru..so aku ni kira2 perasmi la balik ke pontian..hahha..kami balik ari jumaat..but aku dtg kajang by KTM ari khamis( 28th May 2009).
Sampai2 je..terus ain pickup aku kat stesen komuter kajang & bwk aku kat opis dia..perghh..berhadapan ngan giant tu..leh la soping2 kalau buring2..aku plak telah terOver sket & berjaya meninggalkan 5 cap jari aku yg kontot2 di papan tanda Kolej komuniti hulu langat! Akak cleaner..ampunkan sy..
Malam tu plak..mkn satay..maklumlah..x sah kalau x mkn satay kat sini..pastu pi karok 3 jam tuh mlm jumaat plak..x pasal2 kene skolah ngan mak..tp kami pi kul 1045 taw..dah solat2...sok pagi terus sakit tekak & selsema..ngan ulser2 ain pon terperanjat lalu memunculkan diri..huhu
view of Pontian..Kami gerak ari jumaat(29th May 2009) kul 10.30 dan sampai kul 2.00ptg..ada pantai kat sana..tp x sempat nak singgah..hanya lalu je..
maybe next time..
Dpt mkn durian ari sabtu tu..rezeki2..
Laksa Johor ni masak ari Sabtu..aku assistant je..Best tau..cuma ain terlupa masukkan kerisik..aku rs aku leh masak pasni..haha..ni ain yg masak..aku cuma tlg cuci pinggan je..kalau pi johor..x mkn laksa johor x johorian la gitu..crdt to Ms. Ain..sbb masakkan utk aku..Yey! Leh la ain bukak kelas masak laksa johor pasni..
Ni Ari ahad (30th may 2009)..sebenarnya nak balik terus ke seremban..tp sebab nak beli kerepek singgah la gak..Dari pontian kami TERmelawat parit raja menjengok Zana and huda..
Selepas borgolek2 di rumah zana & huda..kami hangout kat BP wah..tempat utk hangout dan menjana ekonomi negara telah bertambah..kene berhati2 supaya aku x berbelanja mengikut perasaan..
Tuesday, May 26, 2009
Nak nangis..
Uwaa..dwet aku suddenly terbang RM300 huhu..sbb tayo keter wat hal..kener tuko sumer..patutla bawak keter semacam je..aku mtk abah tlg tengokkan..naper bwk keter laen mcm jek..huh x suker la..time2 nak bjln2..nak bsukaria ni..time ni la budget lari..huh!
Saturday, May 23, 2009
Buat Beg..Bukan Langsir..
Rupa-rupanya bukan apple ejaannya..tetapi 'Epal'..huhu..dan rupa-rupanya bukan menjahit langsir..tetapi menjahit beg..Bengkel ni bertujuan utk ari ibu..anak2 buat bunga carnation..mak2 menjahit..Kan aku beli kain organza dan kain bunga2..instructor tu ckp x boleh guna organza..sbb susah nak jahit...aku tanpa malu dan segan aku meminta pada akak kemas yg ada extra kain biru..nasib baik dia bawa bermeter2..hureyyy..
ni ler mesennya..rm2400..tp x beli..
sbb mak dah ader mesen..ni dtg sbb nak blajo wat langsir jer..rupa2nya blajo wat beg lagipun x tau mana satu brand yg ok nak beli..haiwan liar ker buah import..
Mesen ni pandai sket..dia leh sulam automatik..instructor ckp..kita set je kat mesen..pastu kt boleh pi masak kat dapur..pastu bila lauk siap..sulam pon leh siap..wahh..seronok2..harga pon seronok..10K..glup2..nak tenggelem plak bila dgr..
Disebabkan aku x cekap memotong kain..aku pon import pakar..tekan je no hp mak..pastu mak pon dtg..hip2 hooreeyyy!
Subscribe to:
Posts (Atom)
