Buring pulak xwat aper..keje mmg manyak x setel lagi..bila baca blog kwn2 nak smbung belajo lg ni..membuatkan aku bersemangat..manakah yg baik? menyambung pengajian di luar negara atau di dalam negara?
As a single person..x menakutkan ke kalau pergi menuntut ilmu di negara org? aku ni bukannya jenis individu yang adventure. Nak servis kereta pon merengek pada abah aku tolong aku servis kan..Tension sikit je..terus pecut balik kg..mintak tolong emak kesayangan masakkan masakan favourite..kemudian aku ni mudah diserang menyakit 'home sick' kalau pi obersea mcm mana la nak buat semua tu..kalau tiap2 bulan mcm tu..besi yg lurus boleh jd bengkok! Kalau pi in the group aku suka je..but kalau pi sorang2 mcm mngerikan..tambah2 lagi buat research..pheww..suffer bg org yang baru dalam field research meresearch ni..huhu..bak kata org..emosi kene kental beb!
TETAPI sampai bila nak duduk bwh ketiak mak abah?umor dah nak separuh abad..nak merengek nanti ada org nak layan ke..hoho..Semoga aku mendapat pertunjuk drpNya..kalau korang ada pngalaman..bg la aku nasihat..wink2..
Nota Kaki: Perubahan yang baik itu perlu!
Thursday, October 8, 2009
Wednesday, October 7, 2009
Monday, October 5, 2009
Phew~**
Hari ini merupakan hari presentation projek master aku..phew..sungguh mengerikan..tetapi syukur alhamdulillah..dah selesai dan boleh dikatakan aku lulus..so boleh la bersuka ria lepas ni..aktiviti nak buat:
1. Tgk citer Dal ja..yey! thanks to my fren..sbb sudi downloadkan movie ni utk aku..aku sgt menghargainya..jauh ni dia pos...
2. Habiskan baca buku kat sebelah ni..
3. Sambung raye balik..wink2..
wat masa ni..ini je lah yg nak buat..hahha..membosankan ek..however..there will be few plans dlm otak ni later br nak arrange balik.
Nota Kaki: Hari ini sy rs lega gilew..terima kasih buat family, lecturers dan kwn2 yg memberi sokongan moral..jasamu dikenang!~**
1. Tgk citer Dal ja..yey! thanks to my fren..sbb sudi downloadkan movie ni utk aku..aku sgt menghargainya..jauh ni dia pos...
2. Habiskan baca buku kat sebelah ni..
3. Sambung raye balik..wink2..
wat masa ni..ini je lah yg nak buat..hahha..membosankan ek..however..there will be few plans dlm otak ni later br nak arrange balik.
Nota Kaki: Hari ini sy rs lega gilew..terima kasih buat family, lecturers dan kwn2 yg memberi sokongan moral..jasamu dikenang!~**
Monday, September 28, 2009
Selamat Ari Raye
olaa..selamat ari raye..saje je nak mengUpdate kan blog ni..maleh nak upload pic raye..next time pas presentation aku akan update..jeles kat kwn2 yg tayang pic raye..i jeles taw...namun bsyukur kerana xderla ari raya ngadap keje..
Alhamdulillah aku kasi dwet raye tahun ni..walaupun tahun ke2 bkejerja..ni la 1st time kasi dwet raye..sbb tahun lepas lupa nak tuka dwet (alasan mantap bebeh..) acctually malu gak nak kasi dwet raye ni..rase mcm dewasa sgt2 la plak (pdhal aku rs mcm baru abes form 5..ehemm)..sampai aku pas kat mak aku suw tlg kasi on behalf bak kata omputeh..tp aku kasi kat family aku dan sepupu sepapat je..uncle aunty sume i x dpt nak kasi ler..budget lari..pelan2 dulu..mana tau ader rezeki lebeh tahun dpn plak lah aku kasi..Insyaallah..
TETAPI aku dpt dwet raye jugak..leh la kover tol kl-seremban..huhu..dpt rm5 ..terharu..ni la collection yg x sangka aku dpt..igtkan x dpt langsung..tp tahun lepas lg byk..aku dpt rm10..pasal gambo raye plak..aku rs aku kurang bgambar raye kali ni..biasala..fizikal je nampak beraye sakan..mental plak dlm ketakutan..heheh..sejak dua menjak ni entry aku ni penuh ngan ketakutan kan..ok..enough about that..InsyaAllah semua akan ok..
nota kaki: sy gembira melihat dia dan dia gembira..
Alhamdulillah aku kasi dwet raye tahun ni..walaupun tahun ke2 bkejerja..ni la 1st time kasi dwet raye..sbb tahun lepas lupa nak tuka dwet (alasan mantap bebeh..) acctually malu gak nak kasi dwet raye ni..rase mcm dewasa sgt2 la plak (pdhal aku rs mcm baru abes form 5..ehemm)..sampai aku pas kat mak aku suw tlg kasi on behalf bak kata omputeh..tp aku kasi kat family aku dan sepupu sepapat je..uncle aunty sume i x dpt nak kasi ler..budget lari..pelan2 dulu..mana tau ader rezeki lebeh tahun dpn plak lah aku kasi..Insyaallah..
TETAPI aku dpt dwet raye jugak..leh la kover tol kl-seremban..huhu..dpt rm5 ..terharu..ni la collection yg x sangka aku dpt..igtkan x dpt langsung..tp tahun lepas lg byk..aku dpt rm10..pasal gambo raye plak..aku rs aku kurang bgambar raye kali ni..biasala..fizikal je nampak beraye sakan..mental plak dlm ketakutan..heheh..sejak dua menjak ni entry aku ni penuh ngan ketakutan kan..ok..enough about that..InsyaAllah semua akan ok..
nota kaki: sy gembira melihat dia dan dia gembira..
Sunday, September 13, 2009
Raye Vs Projek
Sudah tentu lah Raye lagi penting tapi..projek double penting bagi aku..hoho..masih lagi tak siap-siap fyp ni..udah ler presentation mungkin 5hb atau 7hb oct nanti..takutnyaaa...nak nangis pon ado..tapi kalau lepas nangis sumer prob setel xperla juga..wat headache lg adalah..
my housemate pon dah pulang beraye..cuti sebulan tuuuu (mnyebut sambil memuncungkan mulot)..happynyaa mereka (mnyebut sambil memuncungkan mulot jugakk)..
owh yer..sebelum tu ramai2 lah tlg doakan spvisor sy akan ckp mcm ni:
Spvs : Feresa projek final year (fyp) u dah ok..so u boleh balik beraye sekarang
jugak..semua ok..dah xde prob ni..xpayah ubah aper2 dah..boleh terus
present je projek u ni..
Aku : Btol ke prof?
Spvs : Betul..jangan risau..u boleh lulus
Aku : Aku senyum simpul sambil mengucapkan terima kasih dan melompat2 di
luar opis spvs aku sambil menjerit yah00ooooo!!)
Adakah ia akan menjadi kenyataan? huhu..harap2 ini la yg spvs aku katakan hari isnin ni..ok yer kawan-kawan..Selamat Ari raye..wat kuih raye sedap2 okies..tetiba je aku menghargai hari raye..selama ni aku rs raye same je mcm hari2 biasa..jangan lupa tolong doakan projek sy leh diterima oleh spvs sy dan masa presentation x kene attack teruk2...huhu
Nota Kaki: Harap2 tahun ni sy x pakai baju raya sambil wat fyp!!
my housemate pon dah pulang beraye..cuti sebulan tuuuu (mnyebut sambil memuncungkan mulot)..happynyaa mereka (mnyebut sambil memuncungkan mulot jugakk)..
owh yer..sebelum tu ramai2 lah tlg doakan spvisor sy akan ckp mcm ni:
Spvs : Feresa projek final year (fyp) u dah ok..so u boleh balik beraye sekarang
jugak..semua ok..dah xde prob ni..xpayah ubah aper2 dah..boleh terus
present je projek u ni..
Aku : Btol ke prof?
Spvs : Betul..jangan risau..u boleh lulus
Aku : Aku senyum simpul sambil mengucapkan terima kasih dan melompat2 di
luar opis spvs aku sambil menjerit yah00ooooo!!)
Adakah ia akan menjadi kenyataan? huhu..harap2 ini la yg spvs aku katakan hari isnin ni..ok yer kawan-kawan..Selamat Ari raye..wat kuih raye sedap2 okies..tetiba je aku menghargai hari raye..selama ni aku rs raye same je mcm hari2 biasa..jangan lupa tolong doakan projek sy leh diterima oleh spvs sy dan masa presentation x kene attack teruk2...huhu
Nota Kaki: Harap2 tahun ni sy x pakai baju raya sambil wat fyp!!
Friday, September 4, 2009
13 Ramadhan
Alhamdulillah..dah 13 hari kita berpuasa..sebelum tidur saje membuang masa membelek2 blog nie..kat sini cuma nak share 2 web site yg aku rs menarik so layan..zassssSsss
1) Halal Tunes
2) MyMonthlyCycles
Nota Kaki: Still working on my fpy..please pray for me friends..
2) MyMonthlyCycles
Nota Kaki: Still working on my fpy..please pray for me friends..
Sunday, August 30, 2009
Tanda-Tanda?
Hi kawan-kawan..cuma nak update blogku yang dah agak lama tak update..Alhamdulillah hari ni kita dah berpuasa selama 9 hari..yey..kehidupan ku mcm biasa still busy wif my work..tapi kekurangan fokus..tak sama macam degree..Dulu mkn, minum, tido adalah projek..sekarang tidak lg..owwwhh so scary!! Adakah ini tanda-tanda penuaan?? Dari kecil masa sebok hendak upsr aku selalu berpegang dengan pepatah ni "Bersusah-Susah Dahulu, Bersenang-Senang Kemudian" sampai la ke degree... kalau kita takde effort yang bersungguh-sungguh dan berusaha mana nak dapat kejayaan..betul tak?
Nota Kaki: Beauty is painful..however to reach the successful in your life is also painful..wish me luck friends..
Nota Kaki: Beauty is painful..however to reach the successful in your life is also painful..wish me luck friends..
Subscribe to:
Posts (Atom)