Cepatnya masa berlalu~**
Akan rindukan saat ini~**
4.57 am (13 Nov 2009)..Assg. takhir..
Thanks kwn2~**
Nota Kaki: 5 am..ofcourse I'm Blur rite now
Friday, November 13, 2009
Friday, October 30, 2009
karan xde lagik
karan xde lg..
mcm mana nak study utk pekse esok pagi kalau mcm tu?
mcm mana nak dpt A kalau nota x habis baca kalau mcm tu?
mcm mana nak ceting sebab bateri dah nak abis kalau mcm tu?
mcm mana nak tido sebab pakai ubt nyamuk yg karan kalau mcm tu?
kalau mcm 2 mcm mana lagi?
mcm mana nak study utk pekse esok pagi kalau mcm tu?
mcm mana nak dpt A kalau nota x habis baca kalau mcm tu?
mcm mana nak ceting sebab bateri dah nak abis kalau mcm tu?
mcm mana nak tido sebab pakai ubt nyamuk yg karan kalau mcm tu?
kalau mcm 2 mcm mana lagi?
Nota Kaki: Kadang kala memberi alasan tu perlu utk mjaga hati sendirik..aku memendam lagik!~**
Thursday, October 22, 2009
Triffle Feresa~**
Ini bukan puding jagung, dadih jagung..tapi ini ialah Triffle okeh!..Memandangkan aku dtg Case waktu tgh lunch hour..kene la tggu kaunter bukak kul 2 nnti..sbb nak binding draft utk spvs..aku br je balik dr seremban..semalam sempat la cuba resepi mabeles xeea ni..tapi xde la secantik xeea punya Trifle..aku tetap namakan desert ni as trifle ok..(walaupun x sama mcm xeea)..hahah..bahan2nya..korang refer kan blog xeea okies..Walaupun nampak x menyelerakan tetapi still licin taw..adik aku ckp.."aperla kuih ni..mcm mknan baby la..patut xleh kasi nama triffle patut bagi nama 'sayataktahukuihnikuihapa"..xper2 next time aku kasi improve lg..heee
Desert ni dah mcm puding jgung pun ada..padahal aku dah letak dah koktail kat lapisan no 3..tapi sebab agar2 ni tebal gilew..so tengelam la koktail tu..hahha..kelako..malu nak kasi jiran..so kali ni wat mkn sndirik je..:D
Ada empat lapisan:
Nota Kaki: Dont do the same thing but do in the different way!
Desert ni dah mcm puding jgung pun ada..padahal aku dah letak dah koktail kat lapisan no 3..tapi sebab agar2 ni tebal gilew..so tengelam la koktail tu..hahha..kelako..malu nak kasi jiran..so kali ni wat mkn sndirik je..:D
Ada empat lapisan:
- lapisan bawah sekali (4) ialah kek marble
- Lapisan ke tiga ialah puding
- Lapisan ke 2 buah-buahan koktail
- Lapisan atas aku letak jeli mangga
Nota Kaki: Dont do the same thing but do in the different way!
Monday, October 19, 2009
Dah Sihat~**
Pak Itam ku dah sehat..Alhamdulillah..thanks to Mi & farah sbb tlg aku..hooreyy..janji pas ni akan make sure sumer off & secure bila kuar keter..hee
Nota Kaki: Hujan pun akan bhenti jugak & pelangi pasti akan muncul..wink2
Nota Kaki: Hujan pun akan bhenti jugak & pelangi pasti akan muncul..wink2
Padan MUka 4 kali~**
Aku rs pekara2 kat bwh ni terjadi sebab salah aku yg sambil lewa dan menyebabkan aku mghadapi mcm2 hal..sebelum jam 12 tgah hari tadi..so ari ni dlm sejarah la:
1. Baru beli ink, x sampai 60 helai print..ink dah abis (salah aku sbb x mo beli ink yg ori..kunun2 nak murah..padan muka aku)
2. Nak pi jumpa spvs, tetiba bateri kereta kong (Salah aku lg sbb lupa nak tutup lampu dr semalam..padan muka 2 kali)
3. Nak jumpa svps, svps xde kat opis..(salah sndirik saper suw terjah je tanpa col dulu..padan muka aku lagi..)
4. Lupa nak bwk matrik kad sbb nak print kat case kene bwk kad..kad tu aku letak skali ngan kad matrik (Salah aku lg..padan muka lagi kali keempat).
5. Nak pi print kat kedai..Kedai tutup (bukan salah aku..salah kedai..saper suw tolak rezeki..aku nak print byk)
6. xtahu nak tunjuk thesis kat spvs mcm mana..sbb sempat print chp 1-4 je..chap 5, 6, cover depan, abstract bla..bla..ngan appendix x print lg..hee..so x tau jap lg kene marah ke x..tggu updet dr aku kot2 ada padan muka kali ke5..
Kesimpulannya baru ari ni aku rs semalam dan hari semalam dan hari2 semalam adalah lebeh elok dr ari ni..tapi silap konsep ni..sepatutnya jgn pandang belakang..bak kata Dr. Fazli yg kat radio era tu..so renung2kan la..(ini sumer Dugaan~** sob..sob..sob.)
Nota Kaki: Walaupun hari ni mcm2 jadi kat aku..tapi ari ialah ari gembira wat yus..sbb ari ni besday dia..Congrat yus & happy Besday!
1. Baru beli ink, x sampai 60 helai print..ink dah abis (salah aku sbb x mo beli ink yg ori..kunun2 nak murah..padan muka aku)
2. Nak pi jumpa spvs, tetiba bateri kereta kong (Salah aku lg sbb lupa nak tutup lampu dr semalam..padan muka 2 kali)
3. Nak jumpa svps, svps xde kat opis..(salah sndirik saper suw terjah je tanpa col dulu..padan muka aku lagi..)
4. Lupa nak bwk matrik kad sbb nak print kat case kene bwk kad..kad tu aku letak skali ngan kad matrik (Salah aku lg..padan muka lagi kali keempat).
5. Nak pi print kat kedai..Kedai tutup (bukan salah aku..salah kedai..saper suw tolak rezeki..aku nak print byk)
6. xtahu nak tunjuk thesis kat spvs mcm mana..sbb sempat print chp 1-4 je..chap 5, 6, cover depan, abstract bla..bla..ngan appendix x print lg..hee..so x tau jap lg kene marah ke x..tggu updet dr aku kot2 ada padan muka kali ke5..
Kesimpulannya baru ari ni aku rs semalam dan hari semalam dan hari2 semalam adalah lebeh elok dr ari ni..tapi silap konsep ni..sepatutnya jgn pandang belakang..bak kata Dr. Fazli yg kat radio era tu..so renung2kan la..(ini sumer Dugaan~** sob..sob..sob.)
Nota Kaki: Walaupun hari ni mcm2 jadi kat aku..tapi ari ialah ari gembira wat yus..sbb ari ni besday dia..Congrat yus & happy Besday!
Friday, October 16, 2009
Hang Tuah..
Sejak dua,tiga, empat,lima menjak ni..memang post aku berbau negative sedikit..kali ni nak bg pesanan apa yg kt nak x semua akan dapat..jadi hargailah apa yg kt dapat taw.. Aku percaya bahawa masing-masing ada masalahnya sndiri kat dunia ni..dan masing-masing ada jugak TUAH nya sendiri..Jika boleh katakan TIDAK untuk bckp pd diri sendiri 'kenapa aku x jadi seperti dia'!
Nota Kaki: kadang2 dia x bertuah seperti kita dan kita pula x bsyukur tuah yg melekat pd kt~**
Nota Kaki: kadang2 dia x bertuah seperti kita dan kita pula x bsyukur tuah yg melekat pd kt~**
L0mbonG~**
AMARAN:: Bagi yg nak sambung belajo sila jgn terima bulat2 rintihan hati aku..x baca lagik baek..ko & aku bukan org yg sama..walaupon rambut sama itam okeh..
Baru pagi td aku updet blog..bangun pagi dah updet lagi satu..ya aku tau aku suka updet x tentu masa..bukan saja bila time TIDAK ade m00d..hehe..Semenjak dua menjak ni mind aku asik dok membuat analogi PhD ni umpama lombong..AKu pon pelik kenapa la aku begitu negatif pasal mender nih..walhal org kata nak seribu daya..xnak seribu dalih..tapi dlm kes aku ni..berdalih mcm mana pun mmg kene gak hadapi..
Akuygkompius: xtaw nak wat pilihan
Lombong A: pilih la aku dol..ko dah pernah explore aku kan..dah tahu keadaan aku mcm mana..ada byk hidupan..air jernih..selesa beb!
Lombong B: Ape la lu ni..asik terjun lombong sama je..x borink ke..try la wa plak..mana tahu x dalam..air pon jernih jugak..ntah2..lu dah terjun xmo kuar balik..
Akuygkompius: (masih lg dlm keadaan kompius)
korang tau x lombong ni ape? kalau x tahu kedalaman lombong ni..korang leh lemas & cedera taw x..kalau korang tahu pon kedalaman lombong ni mcm mana..belum tentu ko akan selamat kalau terjun tanpa apa2 alatan keselamatan..mcm tu la aku aku analogikan phD ni..wat kat memana pon sama..masing- masing ada pro n const..kalau org tu expert dan byk pengalaman pasal lombong ni..mesti dia selamat tapi kalau aku yg setahun jagung..amik master pon course work..dah tahu apa masalah akan tiba..kurang knowledge dlm research..xde pengalaman nak wat full research..aku leh ckp yg aku ni bgantung ngan spvs. Sib baik spvs baik ati..tapi nak ke dia guide aku masa PhD mcm dak skolah?? nak kew??
Kalau asik pikir mcm ni..mcm mana la nak sambung belajo..negatif dah makin menebal~**
Nota Kaki: Xtahu nak terjun lombong mana~**
Baru pagi td aku updet blog..bangun pagi dah updet lagi satu..ya aku tau aku suka updet x tentu masa..bukan saja bila time TIDAK ade m00d..hehe..Semenjak dua menjak ni mind aku asik dok membuat analogi PhD ni umpama lombong..AKu pon pelik kenapa la aku begitu negatif pasal mender nih..walhal org kata nak seribu daya..xnak seribu dalih..tapi dlm kes aku ni..berdalih mcm mana pun mmg kene gak hadapi..
Akuygkompius: xtaw nak wat pilihan
Lombong A: pilih la aku dol..ko dah pernah explore aku kan..dah tahu keadaan aku mcm mana..ada byk hidupan..air jernih..selesa beb!
Lombong B: Ape la lu ni..asik terjun lombong sama je..x borink ke..try la wa plak..mana tahu x dalam..air pon jernih jugak..ntah2..lu dah terjun xmo kuar balik..
Akuygkompius: (masih lg dlm keadaan kompius)
korang tau x lombong ni ape? kalau x tahu kedalaman lombong ni..korang leh lemas & cedera taw x..kalau korang tahu pon kedalaman lombong ni mcm mana..belum tentu ko akan selamat kalau terjun tanpa apa2 alatan keselamatan..mcm tu la aku aku analogikan phD ni..wat kat memana pon sama..masing- masing ada pro n const..kalau org tu expert dan byk pengalaman pasal lombong ni..mesti dia selamat tapi kalau aku yg setahun jagung..amik master pon course work..dah tahu apa masalah akan tiba..kurang knowledge dlm research..xde pengalaman nak wat full research..aku leh ckp yg aku ni bgantung ngan spvs. Sib baik spvs baik ati..tapi nak ke dia guide aku masa PhD mcm dak skolah?? nak kew??
Kalau asik pikir mcm ni..mcm mana la nak sambung belajo..negatif dah makin menebal~**
Nota Kaki: Xtahu nak terjun lombong mana~**
Subscribe to:
Posts (Atom)