Wednesday, April 28, 2010

mengalami sindrom pre*gy..markingnyer hal ~**



x manyak..cikit jer...(tapi pening ngalahkan nande 1 juta kertas jwpan..hu...)
-
-
-
-


mengalami sindrom pre*gy..markingnyer hal ~**..dush..dush..i still bujang ok..xde nyer pre*gy pre*gy nih..kawen pon blum..ahaks..


poning pale nande kertas pekse..tp bukannya byk pon..pening sebab kene over rajin part 5 plak mlm ni a.k.a wat keje kat umah..:) stdn2 i mustilah wat ngan baek (kalau depa study btol2..)..teringat zaman blajo2 dulu..bila markah btol2 nak kuar..nak cek online punya la takut..smpai tutup2 skrin monitor ngan mata la nak tgk result..huhu..punya la panik..sib baek result ok..time kasih lect2 ku..jasamu dikenang..:)


ni br semamngkuk..blom lg aku tunjuk mangkuk yg laen..hu..lapar bangat..ptg td mkn nasi kerabu dah..tp still lapar..wahai perut..ko ni jgn ngade2 nak refill lg tgh mlm2 buta ni..=p








Nota Kaki: buat baik dibalas baik..=D

Sunday, April 25, 2010

popia basah



wah..entry kali ni mcm bes je..aku ada wat popia basah hari ni..tapi aku x bg kat huda,mimi, viky and my jiran tetangga semua..




Maaf kerana x bagi...


bukan sbb aku eksen..aku pandai wat popia..ehem..
bukan sbb aku eksen..bila dah pandai wat popia..aku jadi malas nak ketuk pintu..
bukan sbb aku eksen..bila dah pandai wat popia..aku jadi malas nak cr bekas2 tapau..






akan tetapi...




-


-


-


-


-


-


-











aku malas nak bg korang popia aku ni..kerana..popia ku x menjadi..kulit terlalu tebal..tepung x boleh oles pada kuali..mcm lempeng..aku hampaaa...sob..sob..sob..


x jadi-xjadi pon..dah abes kan sumer..paksakan diri utk menganggap popia aku menjadi..membazir la buang..ekceli kulit je yg x jadik..tapi yg laen ok..malu nak kasi kwn2..hu..:'(


Amaran: jgn cuba buruk2 kan popia sy..





Nota Kaki: Usaha tangga kejayaan~**

Friday, April 23, 2010

dpt adiah~**

Dapat hadiah..hureey..tp dr publisherla....:) terima kasih daun keladi..bolehla digunakan utk buat nota dan boleh la aku refresh kan java ni..mmg lame giler x pakai..last pakai masa pi infosys dolu2..:)...

Sebelum digunakan utk stdn..i kene study buku ni bsesuaian ke tidak..sekiranya sesuai..bolehlah digunakan..so far..buku brand ni for me mmg i suka..sbb boleh difahami....ada byk latihan..so jika ada stdn yg minat nak beli..harga stdn mmg diaorg kasi..jadi tidak la mahal sgt berbanding kedai2 kat luar...i sgt happy!

Dlm kotak lg bebeh~**

Ada serbuk2..wuuu..~**

Jeng..jeng..jeng..3 biji buku java..=D

Nota Kaki: Selamat Hari buku sedunia


Thursday, April 22, 2010

sensitif

skangg ni byk btol isu sensitif di tv yer..mcm2 hal..buang baby, vandalisme, kill2..die2.. tipu2..mcm2..mungkin sbb mereka ni mengalami tekanan perasaan sampai baik buruk pun dah tak tahu dan hanya fikir kan diri sndiri..isk..isk..bak kata shamala "dunia ni nak kiamat dah feresa..semua org buat jahat.." aku pon..xtaw nak ckp apa..hanya leh ckp "0oo mcm 2 ke.." x pon " ish ish..mcm2 hal la org skang ni"..

hari ni pon ada perkara sensitip yg belaku pada aku..aku di katakan selalu "pending" oleh kwn2 baik aku sndiri..skali skala ckp i x kesah..bg i kelakar juga bila tahu i ada peel mcm ni..tapi apabila gurauan menjadi-jadi..bende yg kelakar pon boleh jd sensitip..kdg kala kita selalu katakan org..tp kita x lihat diri sendiri..aku x penah tpikir nak buat lawak mengenai perangai buruk org berkali-kali dpn org ramai..mungkin itulah perangai yg kene ubah..bukan hal pending je..ada few lg yg telah dibuat..its quit painful tambah2 lagi kwn sndiri..kalau nak bgtau kelemahan kwn aku pon..aku akan ckp bila xde org..bdua je..bukan dpn public..bukan menjadikan kawan aku as badut sarkas..kalau ikutkan byk bender yg boleh aku wat lawak..tapi aku menghormati air muka and pride sesorg..itu adalah aku..

Ekceli aku pon x tahu yg aku ni "pending"..tapi bila digelak2 dan dijadikan bahan ketawa baru aku sedar "oh..aku ni lembap rupanya".. thanks 2 yg melawak-lawakkan aku dpn org ramai..terasa mcm ditelanjangkan pon ada..tapi jgn risau aku x terasa hati pon..dan jgn terasa dgn post ni sbb kita kan kawan baek punya..


Nota Kaki: kejar la aku yg pending ni~**

Nota Kaki: i'm also dah jd mcm u..story all 2 the public but unfortunatly they not recognise u..but u told the public about me, infront of my red face and now they really know about me..tqvm :)

Wednesday, April 21, 2010

mengalami sindrom suka sengih sowang2...half mereng~**

kenapa sy suka sengih sowang2?sy mmg ada tabiat tu bila saya....

1) ceting..golak sowang2 dpn laptop
2) mggu ni sy dipuji..awww..
- sy lemah lembut
- kurus sikit
3) tgk status sy byk kali..aww..(walaupun x betul..i suker..hoho danger2..)





Nota Kaki: i jd hipokrit lg..:')

Tuesday, April 20, 2010

sleepy..duh..

ngantuk gilew..aku pon xtaw la kenapa ngantuk giler..dgn V ckp i nampak penat..lesu kot..i rs ini kerana leherku yg salah bantal..uwaaa..sakit gilew..sampai xde m00d nak pi gym and swimming..(alasannn...)

then last nite my bff call..citer pasal "itu"..w000oo..i dikatakan lembah lembut..ding dong..ehem..i pon kdg2 terasa i ni mcm perempuan melayu terakhir..(err..perlu ke..) but apa yg diceritakan oleh my bff tu..i can say that i ok je..kalau dah jodoh tu tersurat oleh Allah swt..mesti aku dikahwini dan diikahi juga (wah..asal artis skang ni byk cerai berai..aku plak yg thingin nak kawen..awww..i want baby...=P)..weee..but i will further my study s00n..InsyaAllah..so study will be my 1st priority..(kunun2..hakhak..)..lepas phd je aku kawen..sonang..tapi aku mengharap aku leh kawen sblm phd..maksudnya bulan depan?? hoho..(statement miang..)....like i said.."kalau lah jodoh~**...

Istilah despret..duh..some of my fren ada yg suka ckp i ni S.A.D which is mean Single, Available and DESPRET.. 23 ni still ok yer..(err..23 ke?)..tapi tu semua kuasa tuhan..sy terima seadanya..sy x minta utk mendapat pekerjaan sebaik ini..sy x minta saya mendapat keluarga sebahagia ini..saya juga tidak meminta utk dikelilingi oleh insan-insan yang baik-baik...maka saya percaya Allah akan memberi yang terbaik kepada saya..semoga ujian yang Allah berikan boleh ditanggung oleh kedua belah bahu saya yg hwot ini..=D


Nota Kaki: xsk bila x wat apa2 dlm nih..i feel i'm useless..~**

Monday, April 19, 2010

hati bunga2 mmgu lepas~**

Hatiku berbunga2 bukan je mggu lepas..minggu ni hopefully dpt la bebunga2 jugak..so bebunga2 kerana apa ye?

  1. Kerana... terima phone col itu..(happy wink 10x..hamek ngko..10x tu.....)
  2. Kerana... kisah di fb (menyebabkan huru hara..tetapi sy suker..awww..)
  3. Kerana... pulang ke kg pun happy juga...jumpa family tsayang..:')
  4. Kerana... cuci kereta selepas btahun x cuci..(perlu ke happy..)
  5. Kerana... mkn kek eskrem mlm td..ehem..

Nota kaki: tetapi ada duka yg tersirat~**