Friday, May 6, 2011

m00d ke lib

ok..still xde mood nak pi lib..i decide wat keje kat umah je..pi lib pun wat pe..same je..bukan nak guna material kat lib..but i nak pinjam buku IDS nnti..so wat keje kat umah je lah..owh..home sweet home..





Psss I luv U: mana2 pun ok..asal mood study ada..Insyaallah..

Thursday, May 5, 2011

Mrs Ahmad Shahir

Hamboi..over tajuk i nih..siap letak nama laki lagik kat post ni..lama gak x updet post..xsempat wok..sebelum kenduri harus la sebok..pas kenduri pun bz gak..baru pas presentation n nak adapt hidup ngan pasangan..mmg it takes time for me..i believe partner i pun sama jugak..maybe sume pasangan baru mmg gini kot..so kira normal la tu..

i mmg amik masa sket kalau nak adapt..tapi so far xde la berubah sgt rutin..sama je masa bujang..bezanya hidup dah bdua & bdua-duaan..haha..ok..skang niat kat hati nak start study ari ni..biasala i haruslah ikut m00d..risau jugak ni..slow je pas kawen..maybe sbb new enviroment, new life n also penat kenduri x ilang lg..mcm esok je nak start study kat lib(ok i bertangguh lgik..=p)..

Psss I luv u:: Terima Kasih kepada yg hadir ke majlis sy...thanks pada fadzilah & Farith Foozy kerana buat entry khas buat sy..:)

Thursday, April 28, 2011

tomorrow is the day~**

Esok adalah hari yang dinanti-nantikan..walaupun ada cabaran & dugaan mendatang kalau dah ditakdirkan sudah jodoh..ia pasti akan datang..doakan yang terbaik buat i..semoga i bahagia serta bjaya dlm study..boleh menempuh alam perkahwinan & jodoh kami kuat & berpanjangan~**





Psss I luv U:: Berbachelor party ngan assg yg x siap2 lg..=p

Thursday, April 21, 2011

Edisi over:: happy with him

kalau lah tunangan i baca post i ni sure dia xteragak2 suw i delete post ni...hee(xper tunangan i xtaw pun pasal blog2 ni..so boleh lah i yeda..yeda kat sini)tp i rs org yg baca ni pun akan kata i over..


perlu ke ungkapan love ni?
ada org kata xyah..sbb ngade2..sbb kita dah masuk fasa dewasa..jgn jd mcm dak skolah..
pcaya atau x..xpenah pun tunangan i ckp dia love me in a proper way..dlm sms ada lah..tp mcm i je yg ckp byk..kalau dia nak balas..dia balas ler..kalau x..mmg i tunggu je la..x sama tau sms dr dgr suare kan..ckp sayang pun x..kalau gaduh ada lah..itu pun sbb i tanya..haha..


me::: bla..bla..bla..kalau syg sy kenapa ..bla..bla..bla...
tunangan::: mesti la syg..bla..bla..bla..kalu x..bla..bla..

sebelum btunang, selepas betunang sampai la nak kawen skang ni..lg la x penah dgr lg..sure u all pelik..adakah dia dipaksa btunang ngan i..urm..i x tanya plak dia betul2 pasal ni..mcm agak terlewat plak nak tanya ikhlas ke x..hoho

yer..nampak sgt i kebulur nak dgr dia ckp..spatutnya leh je ckp terus terang suw dia ckp..sambil i letak pisau kat leher dia..pastu ikat dia kat pokok..haha..ok..kekejaman bukan langkah bijak..tp pkara ini adalah mengenai hati..maka ia akan dtg dr hati juga kan..sbb lg indah jika ia dtg dr hati..so i kene sbar menunggu sampai la hati tunangan i tbuka ek..uish..bila la gamaknya..

tapi xsemestinya kene ckp..perbuatan tu dah menunjukkan dia syg..tapi i lupa nak reveal yg i ni lambat pikup..kalau pakai hint2 ni..mmg leh salah anggap la..apa salahnya ckp kan..haha..oklah i ni over mengharap

i suka bila dia dtg jengok i..spend time ngan i walaupun dia penat..segan nak susah2 kan dia..tapi suka plak..mcm ne tu? kiranya i ni malu2 kucing la..malu tp mahu..xpenah lagi pitching tunang i naik ngan i..maybe dia sabar byk kot..xpon asik istighfar je dlm hati..hoho..tapi dia ckp dia byk kali juga mkn hati ngan i..

me:: td abg mkn apa?
tunanganku:: mkn hati..
me:: (alahai..i dah wat lg..abislah i..)

tp i xsedar pun i wat dia sakit hati..sepatutnya i kene cipta teknologi feelings alarm la..letak tag kat hati dia..pastu kalau dia hangin..terus ada warning alarm...i admit..i mmg slow nak kenal pasti dia marah ke x..sbb xnampak dia marah kat raut muka dia..huu..susah jugak ek..


lain org lain caranya..tp i suka kalau dpt dgr..sbb xmau nnti perasan..hee..tp i pun x penah ckp kat dia..tp biasanya laki yg ckp dulu kan..hoho..

anyhow..i betuah 2 hv him in my life..ia antara pkara tbaik yg i x terjangka hadir dlm hidup i..i happy..


nak demand2 lebih2 pun x leh..sbb i bukan wanita idaman pun..byk sgt kekurangan & kelemahan..yer..ni jujur i ckp..i taw u all x pcaya i tiba-tiba begitu ikhlas menggambarkan diri i..


psss i luv u: Thank you Allah..=)




Wednesday, April 20, 2011

Poligami

Over bangat i buat post ini..maklumlah..lagi beberapa hari lagi nak berkahwin..i tgh berdarah manis skang ni..=p..

ok ini pendapat peribadi..kalau ada pendapat kita kongsi ok..maybe pandangan aku salah & boleh membuat org berfikiran -ve about poligami..xapa..sama2 kita belajar & mempelajari..i xde niat nak singgung sape2 taw..i hanya wanita mentah dan belum lg bkahwin masa wat pos ni..so isu rumah tangga mmg zero..ini adalah pandangan i selepas membaca forum & blog about poligami

ok i mmg suka baca blog & forum mengenai isu perkawinan, poligami..i know..its really sensitif issues for some of us as a wife..aku pun x menentang & x menyokong..kang aku menentang over2 kat sini..tetiba kuar post..tuan punya blog dimadukan plak (minta dijauhkan ok)..haha..ok nampak sgt aku x sokong poligami sgt bila wat breket tuh..

iyolah..sedangkan baru tahap bkapel2 dah pandai ada skendel2 pun leh clash..siap lepaskan geram ngan langgar pagar rumah bf la..bakar rumah gf la..inikan plak kalau dah kawen..lagila perasaan nak clash tu tinggi melangit..gabra ok bila dpt tau suami/isteri ni curang..

isunya sanggup ke nak share?

ok..analoginya..u ada handbag guess..coach..branded punya ok..nilainya..main riban2..bukan rm 10 lambak2 tu..sanggup ke ko kongsi2 handbag branded tersebut ngan org lain?? supaya org lain tu berbangga & dipuji bila mengayakan hbag u tu..kalau tanya i..haruslah i x sanggup..beg murah pun i xsanggup inikan yg mahal..huu..(bukan nak samakan suami ngan brg..ni contoh je)

jadi selalu penyelesaian yang diberi bila lelaki curang ialah isteri kene bagi can kat suami kawen lain..dan isteri mestilah willing utk berpoligami...bak kata suami.."syg xmahu payung emas ke syg??"

utk penyelesaian yang diberi bila wanita curang ialah isteri biasanya dimaafkan tapi biasa aku baca forum atau post ni..byk kene cerai..yerla..lelaki pun pandai..depa pun x sanggup nak share kereta mahal diaorg (bukan nak samakan isteri ngan brg..ni contoh je)..nnti mulalah risau mulut org lain akan bcakap dia ni dayus la..xde kelakian la...bla2..bla..

antara punca curang ni ialah masalah dalaman rumah tangga lah..kalau lelaki curang isunya ialah:

1) masalah bilik tido
2) masalah serasi & kesefahaman
3) masalah tanggungjawab
4) perasan hensem..(kahkah.ok aku yg letak)

kalau isteri curang isunya ialah:

1) masalah bilik tido
2) masalah serasi & kesefahaman
3) masalah tanggungjawab
4) balas dendam sbb laki curang..(trend skang)


berdasarkan kajian forum n blog yg aku lakukan (ok..skang aku tgh buat chpter 2..so ayat mmg mcm ni..ekeke)..asal ada isu rumah tangga..jawapan komen ialah isteri kasilah can lelaki kawen lain..laki ni napsu mmg gitu..kalau x kasi kawen..nnti bzina..isteri dpt dosa..

aku rs itu x selesai kan masalah (jika suami curang & xbertanggungjawab) sbb belum kawen pun dah x btanggungjawab..dok layan sms col bagai dlm jamban..pi mkn sedap2..bini ngan anak ikat perut tunggu suami balik..pastu pi jalan2..ronda2 mkn angin..isteri kat umah mkn 'hangin' gak..sbb urus anak2 sorang2..jadi bila berlaku mcm ni..suami akan bdosa juga kan?? kenapa xde solution utk hal ni? kenapa solution dia hanya poligami shj? (leh wat prob statement ni..anyone leh wat research pasal ni x?)

sebab tu la ramai yg x sanggup kasi suami dia berpoligami..sebab belum berpoligami pun anak bini pun dia xhirau....kalau kasi can bmadu..dah la elaun kene half,masa half,hati half, jantung half, otak half..sumer la leh jd half..eh..ni aku maksudkan kalau bermadu 2 org taw..kalau berempat...pandai2 la ko congak hati, jantung buah pinggang tu kepada 4..hoho

kalau perempuan curang aku xtaw nak bg pendapat apa lah..sbb xtaw kenapa pempuan leh curang..yg i tau..perempuan susah nak curang..sbb hidup dia adalah utk suami & anak2..over 100%

sbb tu bila timbul kes bermadu ni..wife susah nak terima..kerana jiwa raga dah diserahkan 100%..xlalu mkn kalau suami ada prob..xlalu mkn kalau anak sakit..sanggup ikat perut kalau ada masalah kewangan..leh kata sanggup jd iron woman la kalau bab suami & anak2 ni..kalau anak kene cuit ngan kawan..mmg sanggup mak pi serang la umah kwn anak tu mintak pnjelasan..nape kaco anak dia!..inikan plak kalau ada yg kaco laki dia...he..


semuanya telah ditetapkan Allah..ada 1 kelab kat tenet utk org berpoligami..leh la surf cari..maybe bagi yg bakal bpoligami boleh menjadikan poligami tu manis..kdg kala..bermadu lagi baik dr bcerai..dan kadg kala bcerai lg baik bermadu..ikutlah keadaan & masalah u all mcm mana..jgn dengar ckp org sgt..kdg2 forum & blog pon sama..beter consult dgn emak u all..sbb emak akan kasi nasihat yg paling baik & boleh dipercayai..dan berdoa..rujuk link ni..maybe boleh membantu as motivation..tp as i said before..setiap masalah org lain2..amik yg +ve je..yg -ve 2 abaikan..ni just utk pmbacaan shj..utk bukakan mata..

Bagi org yg macam aku yg bakal bkahwin ni & bg telah berkahwin..xyah la risau..enjoy je..jgn pikir pkara yg belum pasti pastu jgn cemburu buta @ jd -ve..kalau dok pikr -ve je..silap2 jd knyataan..

Bagi yg x kawen lagik: jgn dgar masalah rumah tangga org..lain org lain masalah..jgn takut nak kawen..tkt budget xde la..tkt lelaki kaki pukul..kaki botol..kaki perempuan..kalau ada jodoh yg sesuai dan baik..sahutlah cabaran ni..doakan yg terbaik je..


psss i luv u:: jadi betul ke hypothesis "sharing is caring??"




Monday, April 18, 2011

i need new mobile phone..

ok..xde pic..haruslah sbb xde kamera..mcm nak bodek mak je nak beli hp baru..pastu bayo ansur2..24 bulan boleh x mak?(ok..mak aku x penah follow blog i..so jawapan ni xkan tjawab)

ari tu borak2 ngan mak..pasal hpon BB..mak thingin nak pakai..pastu abah ckp..susah nak pakai bb..byk sgt butang kecik2..aku pun ckp la bebaik..x worth it la mak pakai hp tu..bukannya mak nak tweet ke nak fb ke..nak cek email ke..surf ke atau apa2 je lah..sbb mak guna hp slama ni sbb nak sms dan col..nak amik pic pun jarang2 skali..biasanya aku la tukang amik pic..xpun dr hp sesape di bluetooth kan je..hp mak yg biasa je..aku yg kasi masa besday dulu2..pastu mak ckp la..

mak: biarlah mak beli blackberry..hp mak ni klong amik la balik nak?
me: hu..xmau la..dah ada dah hp..(er..kalau bb tu mak kasi nak la..hee...)
mak: xpe..mak nekad nak beli jugak..nnti kita boleh sms free
me: mak kalau nak free..klong pun kene pakai BB (wah..ada can ni..bunga2 hati i..)
mak: klong beli la..
me: mak i dah broke..tunggu 2 thn lg utk klong menabung..
mak: ok
me: (ok je??? xde oper ke)..hoho


yerla..aku jujur..nak beli hp kene la tgk apa kegunaannya..kalau suka kamera..bb x cantk sgt kot..so kene la cr hp yg ok kameranya..mcm hp aku yg dulu..tapi rosak plak..aku beli yg tiruan ke??hu...slalu mnjadi tanda tanya wat aku..yerla..mak slalu sms pun simple2 je..itu pun kalau trigt nak sms..kalau x ntah mana hp mak letak pun dia x igt..slalu tanya kitaorg..mana hp mak letak..huu..

mak biasa sms mcm ni je..

mak: buat apa?
me: xwat aper2..dok umah je..mcm biasa..tgk tv, fbook, study..
mak: ok

tu je yg mak aku slalu hantar..punyalah banyak aku reply..semata2 nak menghabiskan limit patah pekataan sms kan..

tapi i xlah beria2 nak beli hp yg baru lg..tunggu luka terubat ngan hp lama ilang dulu..haha..hp skang..not bad..cuma xde kamera n memory kad..sms slalu full je..suka simpan sms dr tunanganku..haruslah ada sntimental value..yg dulu x sempat nak salin..sikit je salin dlm buku..haha..over ok..yerla..mana nak taw..kot2 in future gaduh besar ke..bila bukak buku tu mana taw sejuk hati...eh korang leh imagine x kecangihan hp br i ni..hee




psss I luv U: suka bila dijengok2..=)

presentation

Alhamdulillah ok..xkene tembak pun..so far i di jalan yg benar bak kata spvs..so semangat ok!