Dah sebulan rupanya..memang tak luak lagi tabita aku..maybe pakai lompat-lompat..tapiiii kan aku dah kata aku tak pakai bedak, foundation atau apa-apa selain tabita..gogen atau peptan collagen dust pun aku tak makan lagi..sebab prepare untuk mengandung..
So aku pergi jumpa kawan aku ni..ada urusan kat opis dia..kembang semangkuk aku..adakan ini pujian palsu atau nak menyedapkan hati?? laki aku pun tak pernah puji aku nampak muda..dia panggil aku makcik lagi ader lah..huhuh..tapi lately bila aku kuar berurusan dgn org diluar..mesti aku akan sengih bila balik rumah...ehem..ini x tipu..=p
Wednesday, April 25, 2012
HERBALIFE DAY 8
ok..aku buat kerja pelik..aku campur shake aku dengan air kopi manis separuh..
Breakfast: 2 choc shake+1 protein+300ml air kopi+anmum
lunch: roti 3 keping (peanut +strawberry jam)
high tea: -
Dinner: 2 choc shake+1 protein+ 1anmum+150ml plain water+ 150ml air kopi
**teamix: mmg minum teamix je 4L
ni bukan kurus..ni mcm menambahkan lemak..tapi baju tang perut dah longgar..ehem..sbb x mkn nasi..dan muka mcm muka kenyang je..ceria =D
Breakfast: 2 choc shake+1 protein+300ml air kopi+anmum
lunch: roti 3 keping (peanut +strawberry jam)
high tea: -
Dinner: 2 choc shake+1 protein+ 1anmum+150ml plain water+ 150ml air kopi
**teamix: mmg minum teamix je 4L
ni bukan kurus..ni mcm menambahkan lemak..tapi baju tang perut dah longgar..ehem..sbb x mkn nasi..dan muka mcm muka kenyang je..ceria =D
HERBALIFE DAY 7
Memang confirm aku kena minum shake tambah susu anmum..baru kenyang..kalau tak..bekocak-kocak perut ni..so today macam biasa
Breakfast: 2 choc shake+1 protein+300ml plain water
lunch: ratah lauk
high tea: anmum+1 scoop nestum
Dinner: 2 choc shake+1 protein+ 1anmum+300ml plain water
**teamix: mmg minum teamix je 4L
kesan yang dirasai:
Breakfast: 2 choc shake+1 protein+300ml plain water
lunch: ratah lauk
high tea: anmum+1 scoop nestum
Dinner: 2 choc shake+1 protein+ 1anmum+300ml plain water
**teamix: mmg minum teamix je 4L
kesan yang dirasai:
- selepas minum shake:Sedawa..sebab kenyang
- jangan sesekali ko makan nasi lepas minum shake..ko akan rasa nak muntah & bloated gile..hari tu aku minum shake..then aku mkn pelam 2 biji then aku mkn suku mee rebus..rasa macam nak muntah..duduk kena tegak je..kalau tak duduk tegak..perut belipat aku ni menekan2..mcm nak termuntah..kenyang giler..sejak drp hari tu..aku dah x berani mkn lepas shake..
- Penghadaman: Semakin bagus..kulit ok walaupun diet (belum jerawat..biasa kalau aku diet..jerawat & rambut gugur)
- Berat Badan: aku x timbang..tapi tak rasa kurus pun..biasa je..
- Perut: Dah tak buncit sbb tak makan nasi dan juga tak senak @ angin..selesa
Lepas shake aku habis..aku tak sure nak continue ke tak..aku maybe stop ambil protein herbalife..aku plan nak ambil cosway BIO protein..murah dalam rm30+..shake aku tak tahu nak ganti apa..ade ke product yg lagi murah? jadi ahli mmg murah..tapi aku ahli biasa..bukan paling top..kalau dpt diskaun 50% mmg aku teruskan..tapi harga yang baru naik ni aku rasa terlalu mahal utk sebulan rm200-rm300..kalau menabung setahun ni..aku boleh pasang aircond kat bilik tido aku..(awww..)
Monday, April 23, 2012
Tua sebelum Usia..
No..No..No..(cewah..)..bukan nak promote collagen yang dijual..ehem..mcm ni kisahnya..
aku tak ingat aku letak mana hp aku..hp aku x canggih..Dah kata hp murah..jadi letaknya pun sepah-sepah..bila nak keluar rumah dgn laki aku..aku suruh dia miscall hp aku dulu..sbb cari2 x jumpa..then dgr la SMS masuk..aku just grab hp aku sbb tau..sms tu drp laki aku..kepelikan pertama muncul..
Aku angkat hp aku masuk dlm beg..aku pandang laki aku..then laki aku sengih mcm biasa..tapi kali ni lain sikit..manis sikit snyumannya..kepelikan kedua muncul....as usual..i buat donno n blur..
Dah hampir nak keluar lorong aku..laki aku tertinggal barang dia..patah balik rumah..aku pun as usual..jadi madam duduk dlm kete..malas nak buka pintu ambil barang tersebut..then biasalah..godek2..hp..
dlm sms itu menulis "Makcik"..
dia masuk je..mulut aku dah jadi mcm machine gun..betubi2 aku tanya..
me:: kenapa panggil sy makcikkkk..
him:: sbb lupa hp letak mana
me:: then abg ni "Pakcik" la kennn (kerana lupa bawa barangnya)
him:: (sengih..)
me:: (sengih kuasa 2)
kejadian kedua..hari yang sama juga..laki aku tak ingat mana dia letak barang yang lain pula..dia selongkar keretanya berjam2..siap kata ada org amik la..tercicir la and etc..suddenly..pagi tadi..dia jumpa barang dia dlm keter aku..
Then today i realize the reason I become a makcik..because of him is a pakcik..(sambil geleng kepala)
Psss i luv U:: ekceli aku mmg ada masalah pelupa..
aku tak ingat aku letak mana hp aku..hp aku x canggih..Dah kata hp murah..jadi letaknya pun sepah-sepah..bila nak keluar rumah dgn laki aku..aku suruh dia miscall hp aku dulu..sbb cari2 x jumpa..then dgr la SMS masuk..aku just grab hp aku sbb tau..sms tu drp laki aku..kepelikan pertama muncul..
inilah hp aku..harga RM90..jatuh dah 10x..function masih tip top..
Aku angkat hp aku masuk dlm beg..aku pandang laki aku..then laki aku sengih mcm biasa..tapi kali ni lain sikit..manis sikit snyumannya..kepelikan kedua muncul....as usual..i buat donno n blur..
Dah hampir nak keluar lorong aku..laki aku tertinggal barang dia..patah balik rumah..aku pun as usual..jadi madam duduk dlm kete..malas nak buka pintu ambil barang tersebut..then biasalah..godek2..hp..
dlm sms itu menulis "Makcik"..
dia masuk je..mulut aku dah jadi mcm machine gun..betubi2 aku tanya..
me:: kenapa panggil sy makcikkkk..
him:: sbb lupa hp letak mana
me:: then abg ni "Pakcik" la kennn (kerana lupa bawa barangnya)
him:: (sengih..)
me:: (sengih kuasa 2)
kejadian kedua..hari yang sama juga..laki aku tak ingat mana dia letak barang yang lain pula..dia selongkar keretanya berjam2..siap kata ada org amik la..tercicir la and etc..suddenly..pagi tadi..dia jumpa barang dia dlm keter aku..
Then today i realize the reason I become a makcik..because of him is a pakcik..(sambil geleng kepala)
Psss i luv U:: ekceli aku mmg ada masalah pelupa..
Sunday, April 22, 2012
cend0L
Bukan nak cerita pasal resepi cend0L..hari ahad..as usual..hari outing kami..as usual..laki aku kejutkan aku..ajak kuar jalan2 pi muar..okla..suka je..drp dok rumah xbuat apa..u see me..i see u..so baik kuar ngedate..masa golek2 tu..aku terpikir nak mkn sumthing..sebab desert ni nak bukak kat area rumah aku..aku igt dah buka..rupanya belum
me:: nak.kuar ek..J0mm2..j0m kita makan tutti fruity nakk??
him:: uish...mana buka lagi..drp kita mkn tu..abg lagiii suka kita pi mkn cendol!
me:: kahkah..(sabo je la..)
xtepikir pun laki aku ajak mkn cendol..tapi sesekali mmg kami pi mkn nasi ayam & cendol pulut hujung minggu ptg2..maklumlah..aku malas masak..pastu petang2 tV xde citer bes..sblum jln2..isi perut dulu..sbb kedai tu dekat dgn taman aku..hari ni pula lunch nasi beriani kat berserai..hilang diet..
dalam kereta masa on the way balik muar..laki aku suruh drive..sebab dia ngantuk..mmg x suka la bila dia minta aku drive..malas nak drive..kalau tempat2 banyak trafic light pastu jalan kg..aku bebel2..sampai laki aku ckp
him::eh...untung taww..abg bawak jalan pi muar nih..
me:: haa?? apa??..abg..suami kwn saya bawa dia jalan2 pi korea..pi bali..pi bandung taww..
him::eh...untung taww..abg bawak jalan pi muar nih..
me::=p (uish..perlu ke ulang statement sama lagi..huhu..)
tapi seronok pi sana..sebab lepas solat asar kat masjid muar tu..belakang dia ada sungai..so kitaorg dok situ kejap..then pijak batu refleksologi..then ada alat sukan..then pusing2 dlm kereta tgk monyet kat tmn tu..laki aku regret..sebab x bawa makanan utk monyet2 tu..bukan xbawa..ekceli dah habis ktorg makan..yg tinggal plastik je..huhuh pic x amik..tapi aku bawa kamera..rugi pula x ambil..huuuuu
Psss I luv U::: syurga anak terletak dibawah telapak kaki ibu..& syurga isteri terletak dibawah telapak kaki suaminya..=)
almost 1 year..murahkan rezeki kami Ya Allah..Ameen
me:: nak.kuar ek..J0mm2..j0m kita makan tutti fruity nakk??
him:: uish...mana buka lagi..drp kita mkn tu..abg lagiii suka kita pi mkn cendol!
me:: kahkah..(sabo je la..)
xtepikir pun laki aku ajak mkn cendol..tapi sesekali mmg kami pi mkn nasi ayam & cendol pulut hujung minggu ptg2..maklumlah..aku malas masak..pastu petang2 tV xde citer bes..sblum jln2..isi perut dulu..sbb kedai tu dekat dgn taman aku..hari ni pula lunch nasi beriani kat berserai..hilang diet..
dalam kereta masa on the way balik muar..laki aku suruh drive..sebab dia ngantuk..mmg x suka la bila dia minta aku drive..malas nak drive..kalau tempat2 banyak trafic light pastu jalan kg..aku bebel2..sampai laki aku ckp
him::eh...untung taww..abg bawak jalan pi muar nih..
me:: haa?? apa??..abg..suami kwn saya bawa dia jalan2 pi korea..pi bali..pi bandung taww..
him::eh...untung taww..abg bawak jalan pi muar nih..
me::=p (uish..perlu ke ulang statement sama lagi..huhu..)
tapi seronok pi sana..sebab lepas solat asar kat masjid muar tu..belakang dia ada sungai..so kitaorg dok situ kejap..then pijak batu refleksologi..then ada alat sukan..then pusing2 dlm kereta tgk monyet kat tmn tu..laki aku regret..sebab x bawa makanan utk monyet2 tu..bukan xbawa..ekceli dah habis ktorg makan..yg tinggal plastik je..huhuh pic x amik..tapi aku bawa kamera..rugi pula x ambil..huuuuu
Psss I luv U::: syurga anak terletak dibawah telapak kaki ibu..& syurga isteri terletak dibawah telapak kaki suaminya..=)
almost 1 year..murahkan rezeki kami Ya Allah..Ameen
Friday, April 20, 2012
HERBALIFE day 2
as usual..day 2..mcm success..tapi lapar sebab kontrol mkn..aku ratah makanan kul 5 ptg..habis licin lauk aku tadi..
- kari ayam 2 ketul kecil
- kentang kari 2 ketul kecil
- sayur peria
- sebiji mangga kot
Bila aku tgk list aku ni..banyaknya aku makan..boleh ke slim ni..sepatutnya aku mkn seketul2 je..ni semua aku habiskan..kalau ada 4,5 ketul..sure licin..
harap2 berjaya..today x letak susu dah..sebab takut gemok..kwn aku kata lagi debab nanti..so just letak 2scope shake+1scope protein+1scope nestum+300ml air= better..
Perasaan day 2 diet..mmg lapar..tapi perut dah x senak dah..hoho..yela..sbb aku diet x makan..tp nutrition tu lengkap kot..tunggu la jun2012 nanti aku update pasal me bagaimana keadaan aku bila guna herbalife n tabita.=p..kalau x ok tu..aku xnak mkn lagi herbalife..huhu..ok..ayat merajuk..tapi rugi pula..sbb dah jadi ahli..maybe akan guna..tapi 1x sehari je la kot..jimat sikit beb..
Psss I luv U:: melawa..melawa juga..jun 2012 juga..PhD..still on track..InsyaAllah..
Hargai
Penat berjam2 aku setting router aku yg rosak ni..tapi kalau guna kat device lain ok..but not for my lappy ni..semua source dlm ni..jadi nak jugak aku settingkan wifi utk lappy ni..lappy ni dah lama..tapi sgt selesa pakai ni..compare netbook..yerla..processor,hard disk n ram lebih tinggi compare to netbook..so aku sangat menghargai lappy aku ni..hopefully can be used until end of my study journey..
pernah x dengar::
pernah x dengar::
- "Menghargai lebih baik dihargai?"
- "dihargai lebih baik daripada menghargai"
meaning that..aku akan tunggu dihargai dulu..dan baru la aku akan menghargai..for me now perubahan ke arah menghargai diri sendiri adalah penting..jadi kita akan gembira dan memberi kesan +ve kepada orang disekeliling kita..so
- "love urself first before u love others"
Psss I luv U::: cinta kepada manusia akan menyebabkan kita kecewa..samaada kita ditinggalkan..atau kita yang akan meninggalkan..oleh itu, jadikan Allah s.w.t sebagai cinta yang utama..
Subscribe to:
Posts (Atom)
