Thursday, March 31, 2011

Erti Kebahagiaan

Apa maksud bahagia? lain org..lain cr dia bahagia..utk aku cukup lah:
Adanya pekara ini dan ini shj:

1) ada kerja aka ada gaji
2) boleh study
3) dilimpahi dengan rahmat dr Allah iaitu murah rezeki dan sihat tubuh badan
4) cukup kasih syg..ciput pun xpe..





Psss I luv U:: boleh x.. xamik PhD tp dpt Dr?(itu lg wat aku bahagia..=p)

Monday, March 28, 2011

Proses Borang Nikah::Lain Ditanya..lain plak jwapan yang diharapkan..

ni kes isu nak uruskan borang penikahan..ikutkan coundown kat sebelah ni 1 bulan 1 hari lagi majlis akan berlangsung..tapi mmg thegeh2 la..kad x siap lg..borang nikah baru nak buat..sebenarnya senang je nak buat..tapi psediaan borang2 tu yang leceh..tambah lagi nak apply nikah luar kawasan..tapi bila dah ready salinan2 yang dikehendaki..sonang je..hantar dan terus dapat ari tu...

hari ni baru i nak proses borang nikah i kat seremban..kene hantar kat ketua kampung dulu..pas dia sign..baru pi pej. kadi..my dad yang tolong uruskan..tengkiu abahku..

kereta pun kene servis bagai..malayang rm500++..abah juga yg tolong hantar pi servis..tengkiu abahku..dah kawen nnti sure kene suw laki aku wat la..kalau dia xnak tlg hantar keter aku pi servis..jgn haraplah aku nak servis dia nnti..okeh..blackmail yg berunsur luc** disini..

dalam kelam kabut semalam aku msg tunangku..xtahu mana satu nak kasi kat pej.kadi sini..sebab sumer doc dia kasi..so pbincangan sms adalah spt berikut::


me:: yg mana 1 doc nak kasi kat kadi sini??..yg staple ni ke atau yg surat kebenaran yang selai ni?
tunanganku:: ntahlah..abg rs yg stapler tu yang kasi sumer..xpun surat kebenaran yang selai tu je..
me:: org pej. tu xbagi tau apa2 ke??
tunanganku:: interviewer suw hapal doa sblm bersama..
me::0o0.. (blur..jwpan x terjangka..)


Pss I luv u:: proposal oh proposal

Wednesday, March 23, 2011

Insaf sekejap..

Maunya x insaf..kan i demam 2,3 hari ni..urm..mmg x leh wat keje..
so rs insaf la..sbb sblm ni..dengan yakin nya leh siapkan keje kalau x wat hari ni..so sume keje ditunda2 je..bila demam haruslah xde semangat nak wat keje kan..asik melepek je tgk tv..pastu pening2..nak study pun xde mood..sakit tekak..makan pun xde selera..kesimpulannya kene la hargai masa sihat ni..hargai masa yg ada..jgn buang masa pastu tunda2 je task yg perlu disiapkan..kita pun x tau esok lusa kita mampu ke x buat tugasan tu..



Pss i Luv u:: mood kembali sehat~**

Tuesday, March 22, 2011

Demam

Dari semalam i demam..gara2..mandi hujan..erk..adakah hujan tu berasid..hu..xtaw la..tapi i mmg jarang2 demam..once demam mmg sgt lama n xleh bangun..tapi ni kira demam sikit je..sbb leh updet blog..hoho..pastu ni i x mkn ubt..malas nak pi klinik..

Semalam kwn i sedih..i tumpang sedih juga..tapi hanya tuan punya bdn je yg leh rasa perasaan mcm tu...i asik ckp je yg perasaan x leh dipaksa..i penah juga rasa..pengalaman mmbuatkan kita tabah..sampai i penah rasa geram & dendam sgt2..bila dah jinak2 merpati..i plak wat mcm ne dia wat kat i..lega bebeh..mesti u all igt i keji..hati kotor..tapi as i said..perasaan x leh dipaksa..begitu juga ngan perasaan geram i pd dia...masa tu i berpegang kepada prinsip.."peluang hanya sekali"..

tapi ni dah nak kawen ni..leh ke pakai prinsip mcm tu..hoho..kene redha n bdoa supaya ego x tinggi melangit n tahu kedudukan kita di mana..tapi kalau nak meletup mmg i x kan pikir panjang..memana nak meletup pun leh..i garang juga kdg2...i rs i terlupa nak buat pengakuan pd tunang i yg i ni cepat hangin n meletup x tentu pasal...

I x suruh u all lepaskan geram n bdendam..tapi setiap org ada cara tersendiri utk happy..lari daripada masalah bukan cara yg terbaik..walaupun kebenaran tu menyakitkan..i rela mendengar kebenaran tu drp mendengar sesuatu yg manis drp i rasa sakit diremuk2 kat dlm ni dikemudian hari..

Nanti kalau asik ckp yg manis je..bila yg pahit dah tahu..lambat laut akan timbul rasa teraniaya..lagi la parah...eloklah kita tahu kebenaran sblm kita menunggu2..Allah dah berikan pertunjuk..sebagai hamba..kuasa memilih ada pada kita..jika salah yg kita pilih..kemungkinan buruk juga masa hadapan..baik yg kita pilih..InsyaAllah akan baik..

tp classmate i slalu kata..jodoh tu mmg telah ditentukan Allah sejak azali..kita xtahu mcm ne perangai jodoh kita..mingkin baik pada mulanya..tetapi perangai plak berubah ke buruk..ada yang jahat..tetapi lama-lama insaf dan menjadi seorang yg baik..jadi kita kene bdoa supaya jodoh kita ni seorang yg beriman,baik hati and ect yg baik2.andai kata dpt x ok..kene bdoa supaya Allah memberi pertunjuk supaya dapat berubah ke yg lebih baik..

InsyaAllah kwnku..aku doakan ko hargailah kebahagiaan yg ada n luka tu cpt terubat..masa utk sembuh tu semuanya terletak ditangan ko..

Psss i luv u:: Kita pun kene doa utk kita jugak..supaya kita menjadi lebih baik..sama2 kene berubah menjadi terbaik untuk satu sama lain..

Sunday, March 20, 2011

berat bertambah

haruslah xsk!..pagi2 aku pi kelas dgn riang rianya..tetapi telah ditegur bahawa bdn ku naik..arghhh..mana aku nak cr pusat aerobik ni..hoho..

ok..salah diri sndiri..sejak raya lepas i dah stop diet..n makndak kedah aku dah kurang 18kg..n lagi kurus dr i...so sgt jeles..esok will start diet balik!




Psss I luv U: i xsuka memaksa..this is last i buat mcm ni..hingat i ni jam loceng ke..

Thursday, March 17, 2011

review mem0ry

Last nite before sleep i baca posting lama i..mcm2 i tulis rupanya..haha..kelakar pun ada..tapi ada yg i terlalu secret sampai i tulis blur2 je..sampaikan i try cuba igt balik kenapa wat posting tu..tapi gagal..baru i tau perasaan kwn2 yg baca n3 blur i tu..sure geram..hahha

Kehidupan ni penuh suka duka dan i rasa i lebih matang dari dahulu..series walupun masih remaja (ehem)..byk juga dugaan yg i lalui..dugaan di masa depan..siapa yg taw..u tahu ke masa depan u? sure u pun x tahu..sebab kita hanya mmpu merancang..Dia yang akan tentukan..jadi jgn sesekali plan utk gagal..tapi kita kena plan utk berjaya..

Mestilah semua mahukan yang terbaik..cth: bencana di jepun memang mennguji kesabaran dan sikap sesorang..dahulu i nak sgt pergi jepun..tapi bila dah jadi mcm ni..gerun juga nak pi sana..tapi siapa yang tahu bencana ni boleh berlaku sampai teruk mcm ni..i pun x penah terfikir...yang i tahu cuma tsunami kalau duduk dekat pantai & gempa bumi kalau duduk kawasan gempa bumi...

Tapi tu tanggapan lama..sekarang tempat yg tiada gempa bumi pun boleh dapat..bahaya macam berada di mana2..


Psss I luv U:: series merepek je..as conclusion usaha untuk berjaya dari sekarang..








Puas Hati Haku

ok..perkataan puas hati leh diungkapkan dengan pelbagai nada..

1)puas hati ko! (nada geram)
2)puas hati..yey(nada happy)
3)ha..apa yg puas hati?? (nada pelik)
4) ha..okla puas hati la gak ..(nada redha)


disebabkan i stay up mlm ni..i pilih no 2..


Psss i luv u:: hangpa sure pilih no 3 pas bc post i ni kan..