Thursday, November 26, 2009

triffle again~**

Salam Eid-ul Adha..

aku wat triffle again.. kuih raya tahun ni x beli dan x buat..emak masak ketupat daun palas, rendang, kuah kacang, nasi impit, sup tulang, lontong (esok pg), serunding daging(beli)..
mak aku mcm superwoman kan..sumer leh masak..aku hanya pemerhati bebas..bila la leh masak lauk2 mcm ni..

Ptg tadi jugak aku pergi pasar seremban dgn mak..pergh..lama giler x pi pasar ni..aku rs sejak dr sekolah menengah la..dulu selalu pi ngan bff aku..cepah, faezah ngan noi..aper la citer depa skang..aku kontek2 jugak dgn faezah..yg lain2 tu susah nak kontek..yerla dah abis skolah masing2 ikut haluan sendirik..kalau mak ngan abah pi pasar..biasa aku dok dlm keter je..x pon jalan kat luar..xde la sampai naik floor atas..tapi disebabkan saje nak jalan2..aku pon pergi la..sama je mcm dulu..tapi ada nampak org pecah-pecahkan area belakang..maybe nak wat baru kot..elokla tu..dah tiba masanya bina yg baru..

Rasa triffle kali ni still sama..kali ni pakai kek buah..kaer jeli je lain..dulu kuning..kali ni pakai jeli perasa strawbery..yummy..tp x cantik xbb kaler dia merah makngah..tadaaaAaAAaaa

Before letak jelly:

Dari sisi..



Taburan & limpahan buah-buahan koktail pada layer ke tiga..dulu buat..xde la byk mcm ni..maybe beli brand lain kot..brand ni byk nenas je..ceri sebutir dua je..

Selepas letak jelly..huhuhu..cedih2 Align Center
Nota Kaki: 2,3 hari lg kene tukar tune m00d..xsk10x

3 comments:

xeea said...

waaaaaa!! akhirnye menjadik jugak. hee pasni, ko try guna swiss roll pulak. atas sekali, hias dgn hirisan peach. lagi sedap woh!

DiLLaiLa said...

rajin betol la ko cek..ko tempek la sini resepi banyak2..leh aku salin..hihi

cumel~* said...

xeea: ko pakai jeli jenama apa ea xeea? mcm bes je..kalau pakai swiss roll tu..kat lapisan bwh tu pakai kek jugak ea?


dilla: wah..jom la kita share resepi nak..kalau nak resepi bes2..tanya xeea..dia pandai masak taw