Monday, November 21, 2011

Cuti dan gegata atau gatal-gatal

hamboi..nampaknya seluruh Malaysia cuti esok..i tgk bola sorang2 je..sambil kemas-kemas rumah..Msia menang bola..aku rasa macam hari raya pula..perang mercun berdentum2..

Ni nak citer..tapi malu juga..sebab nampak sgt aku ni tak reti jaga kebersihan..husband aku kene penyakit gatal2 la mcm gegata kot..adakah sbb aku malas kemas rumah..hu..maka wujudnya serangga2 tersebut..susah juga nak jaga rumah..tapi aku tak ada lah malas sangat..malas sikit je..maybe rumah ada karpet..jadi berhabuk..nak kata tak buka tingkap..aku buka tingkap setiap hari..jarang la tak buka..nak kata tak tuko cadar..paling lama aku tak tukar ialah seminggu..tapi baisanya dua kali seminggu..

Tak ada tips pula nak hilangkan gatal2 ni..kalau..u kene penyakit ni..u all pi hospital je..amik vaksin..tapi husband i kene lagi esok paginya..naik lagi merah2 serta bengkak2 tu..tekeruk2 dia..sian..huu..

so i pun wat projek kemas umah malam2 ni..bila dah selesai..takdelah kemas sgt umah aku ni.gitu jugak..aku sapu..mop..tukar cadar..basuh langsir..lepas aerobik aku pergi guardian..beli detol spray n detol cecair tu..
Sumber: google
Oklah..tak ade la bau ubat detol biasa..rasa terjamin je bila aku sembur disetiap tempat..harap tak gatal2 lagi hubby aku tu..

Sumber: google

Kenapa aku beli di guardian?? kerana pusat aerobik tu di atas guardian tempat aku..dan juga kerana ini..hoho

Sumber: google

Kalau ikutkan..baik aku beli terus..daripada aku collect 40keping stem..harga 1 keping setem rm10..so aku kene belanjekan rm400++ untuk beg diatas..hoho..tapi drp aku pi pasaraya biasa..baik aku pi tempat yg senang nak beli..

Kena rajinlah kemaskan rumah..nanti yang sakit org dalam umah tu juga..tak aku..husband aku..walaupun baru kawen..ni adalah kali 2 suami aku sakit yg agak teruk..sehingga aku rasa bersalah..heee

Pertama..keracunan makanan..kedua ialah gatal2 ni..tapi aku tak pernah kena pula..tp harap2 lepas ni..tak ada lagi sakit2..huu

Psss I luv U:: lega juga i tak kena..kalau dua2 kena..sape nak jaga kitaorg..hu..

2 comments:

ikanbesh said...

vacuum je rmh selalu then jgn selalu

yeke malaysia cuti.. johor je kot cuti

cumel~* said...

apa tu jgn selalu..tulah kene vakum..aku rasa aku vakum selalu..seminggu 3x..huhu..tak cukup slalu ke..kene hari2 kemas rumah nampaknya...tu la..igt bola menang msia cuti lagi..hee