Friday, December 23, 2011

Nasi Minyak & jamu mak dara

Sempena hari jumaat ni..aku try lah masak nasi minyak..berlaukkan ayam masak merah & dalca..tapi nasi minyak lembik dan aku rasa sleepy je ari ni..maybe sebab minyak sapi dalam nasi tu kot..

Pic pun tak upload..malu sbb nasi tak menjadi..hoho..tak ape..next time aku buat menu lain pula..nasi ni tak menjadi disebabkan aku lupa sukatan air maklumlah..biasa masa nasi putih..ni agaknya masak nasi lain sket..terus lupa hee..

Berat badan pun meningkat..alahai..susah betul..

Tang jamu mak dara plak..aku baru je try minum..aku beli yang serbuk..adik aku suggest suruh makan yang kapsul..aku try je serbuk..kene bancuh 1/2 cawan air panas..minum dua kali sehari..as supplement..

sumber pic: google

so far ok lah..energetik je..takde la lesu..pergi toilet membuang air besar pun ada semalam n hari ini..angin pun keluar..produk ni banyak kebaikkannya untuk org dah berkahwin..aku beli yang serbuk..sebab dalam internet kata lagi cepat kesannya..kalau kapsul maybe lambat sebab kene hadam bagai..dah lah aku mengalami masalah penghadaman..ehem..

Bagi yang tak kahwin lagi..try makan
Sumber pic: kedaibestari.com


Tapi tak tau la punca aku mengantuk ni daripada minum jamu ni ke atau pun punca minyak sapi dalam nasi tadi..semalam pula aku kelaparan sangat sampai masak meggi goreng 3 bungkus..

me: abg makan tak megi goreng yg sy buat?
abg: dah makan dah..
me: mula2 saya masak 2 bungkus..lepas tu masin..saya buatlah 3 bungkus..
abg: abg rasa megi tu tinggal utk abg macam tak sampai sebungkus je..
me: err??

Psss I luv U:: tak tahu la keberkesanan jamu mak dara ni..nnti lepas sebulan aku bagi tahu..ramai yang try kata bagus n selamat

No comments: