Saturday, June 22, 2013

Peralatan Menyusu


Deep Freezer


 upright Freezer



 Rumble Tuff (source: google)

Hati ini memanggil2 untuk membeli peralatan menyusu anak..huhu..konon2 nak beli pam elektrik dngan peti sejuk beku (deep freezer/upright freezer) tu sekarang jugak..haaa..aku ni kalau nak selagi tak dapat selagi tu xboleh tido..laki aku pula yang cool down kan aku..


pam elektrik yang nak beli tu yang murah je..plan nak beli rumble tuff tu je lah..pakej rm500..peti sejuk beku tu pun dlm rm600 je..so total baru rm1100 kan..so masih ok bg ok..ingat nak beli mandela freestyle tu..mcm best je kan..tp kalau aku beli mandela freestyle tu..mmg ebm aku letak kat peti sejuk yg ada skang ni je la..kono la jimat..adik2 ipar pun pakai mendela tu..mcm sonang je....spektra3 ok juga..tapi kalau travel susah juga perlukan plug..

peti sejuk beku tu kalau aku tak guna untuk simpan susu nanti..aku boleh simpan daging n ayam..btol x? jadi ada lah kegunaannya..haha(ayat penyedap hati yang lara)..tapi if khas utk susu..guna utk susu shj..mmg dlm delima

Tapi dok fikir2 juga perlu ke aku buat stok ebm ni..tapi aku rasa zaman skang kena buat mcm tu kot..kalau tak sukar nak menyusukan sampai 2thn..takut nanti aku kene pergi mana2 ke..kalau xde yang frozen takut kene campur susu badan dengan susu tepung..bila dah start campur susu tepung..alamatnya mmg aku pilih yang mudah je lah..haha..tapi ini semua rezeki Allah..jadi now hanya berdoa supaya rezeki susu badan tu ada..dan belajar sikit mengenai latching and etc..konon2 nak pergi kursus bersalin & menyusukan anak..tapi sini susah bebeno nak jumpa..ada pun kat bandar beso la..time diaorg buat kursus aku plak tak balik kg..if date tu sama memang aku pergi..semua ni ketentuan tuhan kalau ditakdirkan pakai fm pun ok..asalkan anaku selamat dilahirkan, sihat dan cergas..siapa yang taknak beri yang terbaik utk anak kan?

No comments: