Thursday, July 4, 2013

Portable Toilet Seat

Macam tak malu pula citer pasal jamban duduk mudah alih ni..nak dijadikan cerita..disebabkan berat badan sendiri ni dah tak tertanggung nak mencangkung dgn kadungan dah hampir 7 bulan..aku beli lah juga portable seat toilet ni kerana rumah aku ni jamban cangkung..mula2 memang rasa rugi pula nak invest RM45 untuk beli benda alah ni..tapi untuk keselesaan sendiri dan disponser plak tu..lepas beli memang gembiranya membuang tanpa rasa lenguh dan penat..huhuh..kalau tak..malasnya la nak pergi toilet..tapi pakai toilet ni jaga2..takut tertongeng plak..so berhati-hati la..sebab takut kaki dia masuk dalam lubang tu kan..naya nanti..

Aku beli kat farmasi..kena survey2 la..ada farmasi jual mahal..maybe ikut kualiti kot..ni pic aku ambil kat inet..macam ni la lebih kurang..bezanya aku punya kaler pink..xde kojo aku nak snap pic portable jamban aku..huhu..kadang2 benda yang simple macam ni sangat la penting..so tak payah lah laki aku nak renovate toilet..

 Sumber pic: google

Beli ni pun tak rugi..nanti lepas bersalin..aku boleh bertangas atas ni..tau tak apa bertangas tu? bertangas tu yang kita duduk/berdiri atas batu yang berasap atau wap air..ala2 sauna tradisional..kalau beli alat bertangas ni mahal tau..koman2 pun rm200..so beli je portable seat toilet ni..lepas tu letaklah periuk tangas bawah tu..kalau tak beli alat ni pun tak apa..asalkan ada kerusi lubang2 mcm pic bawah ni pun ok..pakai baldi pun boleh..tapi kalau ikut berat aku ni..mau sakit buntut aku kalau duduk atas baldi..huhuh

 Sumber pic: google (klik)

Adalah kebaikan bertangas ni..if mampu buat kita buat la..if x buat pun xpe..tapi duduk je kan..so apa salahnya buat..

 Sumber pic: MamaDamia.com (klik)


Pss I luv U: barang baby dah sedia..tinggal barang aku je..harap semuanya selamat & baby kami pun selamat dilahirkan..=)



No comments: