Monday, April 11, 2011

xteratur

i admit..for 1 year..after completed my master..i telah mengamalkan prinsip jgn hidup secara teratur..hoho..bunyi mcm teruk sgt life aku skang..harusla..lepas abis je master..suka hati je nak wat keje ke tak..dan secara jujurnya mmg memberi kesan sampai la ke hari ni..skang nak mengambil masa plak nak teraturkan balik hidup aku..dulu suka wat jadual...series..sampai bangun tido kul berapa pun aku ikut..mkn kul brape..tgk tv kul brape..skang ni..mcm heaven plak x de schedule..suka hati je nak wat ape..

series..xrasa terkongkong ngan jadual2 ni..yerla..xyah pikir2..pasni nak wat apa..semuanya ikut gerak hati naluri je..i enjoy ngan my life..freedom omputeh kata..


tapi disebabkan terlalu freedom plaks...lots of assignments nak di hantar minggu ni x siap2..hoho..ok..kene la i wat jadual i balik..xsk ok..tapi i kene sedar diri..i ni blajo lagik..tunggu la abis blajo nnti..br i nak mengamalkan prinsip freedom balik..as student kene la series pasal masa ni..kdg2 respek btol ngan ibu yang menjadik student..mcm ne la leh handle anak2 & rumah tngga sgala..mcm ne la leh siapkan assignments n proposal yg mantap tu..pastu leh plak pi present paper2 yg high impact...

sape yg nak plan diri sndiri utk gagal..i pun mcm tu..apa lg yg i nak..so far apa yg i nak i rs i dpt jugak..walaupun x semua..tp i ni seorang yg menetapkan minimum requirement je dlm hidup..x perlu kot letak high requirement sgt..tp 4 my study/career haruslah kt letak max req..kalau x..susah nak improve our life plak nnti...



Psss I luv U:: 'I **** U more'..sweet okeh..~**


Thursday, April 7, 2011

Bantal nikah Bulat

ok..as usual..bila nak kawen..sumer pikirkan utk aku..apa yg perlu aku ada..dan sudah tentu aku hnya di dpn notebook..ngadap fbook..menjadi moderator percuma..sambil pura2 memegang pen..bukak buku notes..conteng2 kartun..konon2..study..maklumla..dah kene sound ngan mak pasal aku ni asik tgk tv je..

iyer..walaupun i ni anak sulung..mak i slalu ckp i ni mcm anak bongsu..x matang..salah ke aku mintak abah masakkan kue tiaw utk aku? salah ke aku mintak tlg abah servis keter..salah ke aku mintak tlg mak belikan apam balik..sapa x suka dimanjai..aku minta tlg sbb aku xreti buat..n kebetulan kedai apam balik tu buka ptg2..time mak aku balik keje..apa salahnya buat pmintaan2 mcm ni..

ok..back tu bantal nikah bulat..ekceli aku kalau leh nak dok atas karpet je..tapi adik i falin yg beria2 api kan i..as usual..semua bende dia tlg urus kan..i mana la reti..i redha je mcm ne keadaan majlis i..

tapi disebabkan api yang telah dimarakkan oleh adik i..i teruja..teringin plak nak dok atas ni time nikah..very the class okeh..rs mcm artis plak...

oo..i xde pelamin nikah..i cuma admire nak dok atas bantal tu je..aku leh bygkan i look slim sitting on it ok..yerla..bantal tu besar n bulat..sesuai ngan saiz pinggul i ni..ehem..
sumber pic:blog ini


ekspidisi mencari bantal ni di Nilai..gagal..susah betul nak cr..so maybe we will go 2 kl nak cr..aku nak sewa kat akak senawang ni..dia charge rm200 sepasang..tkejut i..bukan nak bwk tido pun..nak duduk kejap je..dok pun sure x sampai sejam..


tapi i pun x sure lg nak beli ke x..ntah2 dah sampai kedai tu..i berubah fikiran..hoho

ptg tadi pi jumpa mak andam

me:: akak nak pakai baju lenga la dik (semangat setiakawan ngan shamala)
adik andam: uish..xmuat kak...amik kimono kak..
me:: hoho (ok betul pepatah kata..ukur bj kat bdn sndiri)



Psss I luv U:: kalau ada 5 level R***u..aku berada di level 3..


Wednesday, April 6, 2011

Sketsa x lawak okeh

aku rasa aku kene wat post bertajuk 'Sketsa x Lawak berepisod'...main staring:

Hero: tunanganku
Heroin: me

lebih kurang begini la perbualan sms tersebut

me:: buat apa tu abg?
tunanganku:: oo..tgh baca buku doa ni..
me:: bagus2..nanti ajar sy yer..(agaknya penangan tok kadi suw hapal doa tu la..sila baca)
tunanganku:: abg jumpa doa dkurniakan ISTERI-ISTERI n anak2 soleh..nak kene hafal ni..hee
me:: ha?? isteri2..?(dia dah mula dah..mkn dlm okeh)


Psss I luv u:: R***u..

Nyah ko m00d 'M'

ok..i still kat seremban..xbuat apa2 pun..nak kata kemas rumah..x jugak..rumah bersepah2..bukan buat renovation ke apa..sbb aku x kemas rumah..malas..nak kata study??..urm..x jugak...

sikap 'M' utk mandi::
ni dah sebati kat jiwa raga aku kot..sampai nak mandi pun 'M'..mmg aku ni 'M' mandi..tapi xde la x mandi langsung..kdg2..petang2 baru nak mandi..tp bau bdn xde..kompom ok..(err..btol x kwn2?)..

sikap 'M' utk mengomeh:: oo..ni mmg pakar..kalau citer pasal ni..mmg aku liat..asik pending kan je..

sikap 'M' utk membuat assg individu:: kalau melibatkan individu..mmg aku liat jugak..skang ni lg terukk..ada 3 assg x wat..n 1 proposal..ahad ni present ok..


Psss..I luv u:: ok..sy berazam utk buang 'M' ni..sbb si 'M' ni la buat sy kene stayUp..x suka okeh!..hee..

sikap 'M' utk makan:: owh..aku xde sikap 'M' utk ini..harap maklum..ehem..

Tuesday, April 5, 2011

Stress

Betul bak kata sebuah buku 'how 2 detoks' (i dah lupa tajuk betul buku 2)..berita di surat khabar & television penyebab stress & ketakutan..so kene elakkan lah..kalau leh baca la komik slalu..hoho..eh..ni realiti ok..tgklah berita & baca la srt khabar..sumer citer yg mengerikan..xde satu pun yg membanggakan..xcite kemalangan, citer cabul, x cabul, citer bunuh, xbunuh, citer cerai..x cerai citer ragut..xragut citer gejala sosial..x citer tu..citer video politik..wups...alahai~**





Psss I luv U:: bace journal & paper pun ngeri juga okeh..

Counting

  1. Counting budget (hurm..poning i..)
  2. Counting days for my 1st presentation (hurm..super poning..)
  3. Counting days hantar assg..(hurm..super duper poning..)
  4. Counting days for my 1st progress 3 different forms submission (hurm..super duper bumper poning..)
  5. Counting masa & waktu utk kat bwh ni..(poning2 tahap pitam2 manje..)





preparation sume ok kot..tp xtaulah time tu..haha..ni tgh tunggu dok atas pelamin je nih..harap2 cuaca x panas sgt & x ujan..mendung2 ceria gitu..





Pss I luv U:: hamboi..cptnya masa berlalu..its April now..hurm..

Monday, April 4, 2011

stalker~**

bukan org yang stalking i..tp i yg suka stalk org..via fbook n blog okeh..series sampai leh tahu bckground dia..he..sama la mcm i..i kan suka fbook & blog..kene careful taw..sbb it can mitigate social engineering attack (SEA)..info kita boleh di stolen tanpa sedari..sama juga kalau kita x logout fb..bila kita bukak website mcm surat khabar o9 ke..atau web site2..dia boleh trace siapa friendlist kita yg jadi member kat website tu..so its sort of sea juga..kalau wat o9 banking..pls logout everything..including fb, ym, email, p2p.. so what is sea ni? tgk la kat you tube ni..layannzzz